Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely

Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely

25.7.2017 – autor: MARTIN HARÁK

Jeden z posledních nezmodernizovaných úseků 1. tranzitního koridoru leží mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Zamýšlená optimalizace se nyní nachází ve fázi aktualizace takzvané zelené varianty ze studie proveditelnosti. Prověřena bude nejen ekonomická efektivnost, ale i dodržení hlukových limitů.

Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely

Pokud vše půjde podle plánu, měly by na přeložené trase vzniknout hned dva nové tunely – první s názvem Hemže v délce 1,15 km a druhý, Oucmanický v délce takřka 5 km. Současně by měly vzniknout dva mosty přes Tichou Orlici o délkách 588 a 295 metrů. Tím by zaniklo poslední traťové rychlostní omezení na prvním koridoru. Rychlost bude projektována na 120 až 160 km/h. Předpoklad zahájení prací je stanoveno do období po roce 2020. S tělesem stávající trati se počítá jako s variantou pro zachování regionální osobní dopravy.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.6

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika