Železničář / Zpravodajství / Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely
Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely
25.7.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Jeden z posledních nezmodernizovaných úseků 1. tranzitního koridoru leží mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Zamýšlená optimalizace se nyní nachází ve fázi aktualizace takzvané zelené varianty ze studie proveditelnosti. Prověřena bude nejen ekonomická efektivnost, ale i dodržení hlukových limitů.
![Na Ústeckoorlicku časem vzniknou dva tunely](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/ustinadorlici712.jpg)
Pokud vše půjde podle plánu, měly by na přeložené trase vzniknout hned dva nové tunely – první s názvem Hemže v délce 1,15 km a druhý, Oucmanický v délce takřka 5 km. Současně by měly vzniknout dva mosty přes Tichou Orlici o délkách 588 a 295 metrů. Tím by zaniklo poslední traťové rychlostní omezení na prvním koridoru. Rychlost bude projektována na 120 až 160 km/h. Předpoklad zahájení prací je stanoveno do období po roce 2020. S tělesem stávající trati se počítá jako s variantou pro zachování regionální osobní dopravy.
Další články této rubriky
ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz
23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »
V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka
17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »