Železničář / Zpravodajství / Na trať z Brna do Blanska se vrátily vlaky
Na trať z Brna do Blanska se vrátily vlaky
13.1.2023
Přesně rok poté, co se koridorová trať z Brna do Blanska uzavřela kvůli modernizaci celého úseku pro veškerou dopravu, se na ni v prosinci od začátku platnosti nového jízdního řádu vrátily regionální vlaky a rychlíky linky R19 Svitava jezdící mezi Prahou a Brnem. Díky tomu odpadá přestup na náhradní autobusovou dopravu a jízda je skoro o 40 minut rychlejší.
![Na trať z Brna do Blanska se vrátily vlaky](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/adamov1_sz.jpg)
Spoje Svitava zvládnou v JŘ 2023 cestu z Pardubic do Brna za 1 hodinu a 56 minut, opačným směrem trvá 2 hodiny a 4 minuty. Navíc obsluhují i řadu menších regionálních center, jako je Choceň, Ústí nad Orlicí, Svitavy, Letovice a řadu dalších měst. Zrychlí se tak cestování mezi regiony. Například cestovní čas vlakem mezi Hradcem Králové a Brnem bude až o hodinu kratší. Spoje Svitava jezdí ve dvouhodinovém intervalu a zhruba dvě třetiny z nich obslouží jednotky InterPanter. Na zbývajících vlacích se objeví klasické rychlíkové soupravy. Ostatní dálkové spoje, tedy mezinárodní expresy do Vídně, Bratislavy či Budapešti, budou do poloviny letošního roku ještě jezdit přes Havlíčkův Brod. Pokračují totiž práce mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí a na modernizaci pardubického železničního uzlu.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »