Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na oslavy do Bohumína zamířily tři Bobiny

Na oslavy do Bohumína zamířily tři Bobiny

31.10.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Poslední zářijovou sobotu se v Bohumíně slavilo hned nadvakrát. Kromě státního svátku Dne české státnosti oslavili železničáři a veřejnost v prostoru stanice a přilehlého lokomotivního depa Regionální den železnice. Předchozí oslavy se v režii Českých drah konaly během září po celé republice – v Praze, České Třebové, Karlových Varech a Trutnově. Vrcholem se stal Den železnice v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka, akce v Bohumíně letošní oslavy svátku železničářů uzavřela.

Na oslavy do Bohumína zamířily tři Bobiny

V sobotu 28. září se zájemci začali sjíždět do Bohumína časně ráno, neboť o osmé ranní byl vypraven první parní vlak, který zamířil na trasu zvanou Ostravské kolečko, kde při jízdě zastavil nejen na hlavním nádraží, ale i v zastávce Ostrava-Stodolní, v Kunčicích nebo ve Svinově. Souprava v čele s parní lokomotivou 464.202 dorazila zpět do centra oslav – Bohumína – chvíli před desátou dopolední. Poté byl Den železnice slavnostně zahájen trojicí moderátorů – náměstkem hejtmana Moravskoslezského kraje Jakubem Unuckou, bohumínským starostou Petrem Víchou a v neposlední řadě ředitelem ostravského Regionálního obchodního centra Českých drah Miroslavem Klichem.

Nové i historické stroje

ČD připravily na sobotu pro všechny příznivce světa na kolejích nejen atraktivní jízdy historickými vlaky, ale i bohatý doprovodný program. Řada malých i velkých ocenila možnost podívat se do míst, která nejsou veřejnosti běžně přístupná, tedy hlavně do bohumínského depa, kde byla připravená celá řada lokomotiv. Na točně se pyšnily vedle sebe hned tři stroje – Peršing řady 163, Brejlovec řady 750 a Banán řady 150. Nedaleko nich si ale oko znalce přišlo doopravdy na své. K vidění byly hned tři historické Bobiny – dva české „nulkové“ stroje E499.004 a E 499.085 po boku se svou kolegyní, kterou představovalo škodovácké provedení řady EP 05 pro polské železnice. Vzorně renovovaný stroj přivezli do Bohumína na ukázku kolegové z partnerské společnosti PKP-InterCity z Varšavy. Vedle historických strojů poutala značnou pozornost i dvouvozová jednotka Regio­Panter, ve které byl umožněn vstup i na stanoviště strojvedoucího.

Regionální den železnice nabídl i v letošním roce program pro celou rodinu. Celodenní program zahrnoval vedle jízd zvláštních vlaků také hudební vystoupení například Dechové hudby Bohumín, kapely Sasaband či známého písničkáře Reného Součka, který je civilním povoláním strojvedoucí Českých drah.

Na své si přišli malí i velcí

Děti potěšily různé atrakce a loutková představení, pro ty větší byla připravená železniční literatura a všichni společně mohli obdivovat modelovou železnici, jež kroužila nedaleko výpravní budovy. Stranou nezůstal ani koordinátor moravskoslezské integrované dopravy, společnost KODIS. Jeho zástupci přijeli s výstavním ODISbusem, v němž byly k dostání propagační brožury a letáky vztahující se k veřejné dopravě v kraji. Zlatým hřebem se stala jízda zvláštního parního vlaku, který se vydal z Bohumína po vlečkách společnosti AWT a části staré Košicko-bohumínské dráhy přes Český Těšín a Třinec do Návsí a zpět.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie

24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí drázeDo Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024 - Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010,… »

Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě

19.10.2024 - Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika