Železničář / Zpravodajství / Na okruh dorazilo Pendolino vybavené zabezpečovačem ETCS
Na okruh dorazilo Pendolino vybavené zabezpečovačem ETCS
7.2.2024
Do Zkušebního centra VUZ ve Velimi dorazila v pondělí 22. ledna jednotka Pendolino 680.004. Jedná se o prototyp tohoto vlaku s evropským zabezpečovačem ETCS. Dceřiná společnost ČD - Telematika na okruhu další dceřinky ČD Výzkumného Ústavu Železničního jednotku otestuje, pak bude následovat montáž do ostatních šesti jednotek.
![Na okruh dorazilo Pendolino vybavené zabezpečovačem ETCS](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/pendolino-s-etcs-ve-vuz.jpg)
Montáž ETCS do první soupravy začala loni v září, a to ve společnosti ČMŽO – elektronika, která je subdodavatelem ČD - Telematiky. Prototypová zástavba se uskutečnila netradičně v Oblastním centru údržby Střed v pražské Michli. Celkově bude kromě prototypu zastavěno pět sériových jednotek, u šesté se zastaví pouze jeden hlavový vůz. Jde o jednotku poškozenou při vážné nehodě v červnu 2022 v Bohumíně, u které nedojde k opravě poškozené části. Dopravce se před časem nicméně rozhodl, že pět nepoškozených vozů zařadí do výměnného systému těžké údržby s ostatními Pendoliny. Tento systém zkrátí dobu těžké údržby na třetinu, tedy z 90 na zhruba 30 dní. Kvůli instalaci ETCS je vždy jedna z jednotek mimo provoz. Zakázku na zástavbu ETCS do Pendolin získala za 413,9 milionu korun ČD - Telematika.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »