Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na nádraží v Třinci vzniká moderní terminál

Na nádraží v Třinci vzniká moderní terminál

20.5.2015 – autor: MARTIN HARÁK

Po nové železniční zastávce se obyvatelé a návštěvníci Třince mohou těšit také na zmodernizované nádraží. První etapa přestavby stanice je již v plném proudu. V těchto dnech se bourá vyvýšená bytová část nad vestibulem nádražní budovy a část levého krajního křídla. Nová nástupiště a podchod dostanou i cestující v sousedním Českém Těšíně.

Na nádraží v Třinci vzniká moderní terminál

V první etapě, která potrvá přibližně do konce července, projde modernizací celé levé křídlo nádraží, část vestibulu a přednádraží. V srpnu se práce přesunou do zbylých částí nádraží a bude dokončena klidová zóna a autobusové zastávky. Rekonstrukce, na níž České dráhy spolupracují s městem Třinec, by měla být dokončena letos na konci listopadu.

Nová vstupní brána do města

Nové nádraží nabídne lepší odbavení pro cestující, čekárnu a prostory pro zřízení restaurace včetně jejího zázemí. Současně vznikne i klidová zóna, nové parkoviště pro automobily a odjezdová stání městských a regionálních autobusů. Celkové náklady na modernizaci přestupního terminálu činí 60 milionů korun, přičemž zhruba čtyřicet procent nákladů budou České dráhy čerpat z evropského fondu ROP Moravskoslezsko a Třinec obdrží na rekonstrukci přednádražních prostor z evropského fondu až 85 procent dotací.

Podle ředitele olomoucké Regionální správy majetku Gabriela Jursy první jednání o modernizaci terminálu začala již v květnu roku 2011. V lednu následujícího roku ČD a město podepsaly smlouvu o sdružení zadavatelů za účelem výběru společného realizátora stavebních prací pro oba investory.

 Po vypracování prověřovací studie, projektové dokumentace, ekonomické analýzy a po podepsání kontraktu o poskytnutí dotace poskytovatelem a dalších nezbytných krocích vstoupil projekt do finální fáze. Ta vyvrcholila loni 1. prosince, kdy stavbu přebrala vítězná firma ze Zlínska. „Nový terminál bude moderní vstupní branou do města. Kompletní přestavbou budovy a přednádraží se zajistí bezbariérový a bezproblémový přestup mezi jednotlivými druhy dopravy, což je standard 21. století,“ potvrzuje Gabriel Jursa.

Český Těšín s novým podchodem

V sousedním Českém Těšíně SŽDC rekonstruuje nástupiště a podchod. Nezbytné jsou výluky osobních vlaků, kam patří jak linky S moravskoslezského Integrovaného dopravního systému, tak i dálkové expresy spojující Prahu, Ostravu a Žilinu. Jsou naplánovány tak, aby pokud možno nenarušily jízdní řád a plynulost. Vlastní práce začaly již loni, letos je stěžejní činností modernizace všech hlavních kolejí, vybudování bezbariérového přístupu do nádraží a k vlakům a protihlukové úpravy ve stanici. V loňském roce stavbaři již dokončili rekonstrukci větší části kolejí v nákladovém nádraží, postavili nové trakční stožáry a také brány, objekt trakční měnírny a novou technologickou budovu. 

Aby zůstal zachován plnohodnotný železniční provoz v celé českotěšínské stanici, byla rekonstrukce rozdělena do dvou etap, konkrétně na lichou a sudou kolejovou skupinu. První výluka, trvající do konce června, se týká lichých kolejí. Stavbaři při ní vybudují podchod pod celou stanicí směrem k nákupnímu centru a autobusovému nádraží a zároveň by měla být již dokončena modernizace třetího a čtvrtého nástupiště a postaveny dva mosty. Současně vzniknou i protihlukové stěny, kabelovod a nové trakční vedení. Zbytek prací se provede v následující výluce sudých kolejí, která by měla skončit koncem října.

Zajistí se bezbariérový přístup

Stavebním pracím na čtyřech nástupištích dominuje rekonstrukce podchodu pro cestující, kde bude zajištěn bezbariérový přístup. To s sebou přináší poměrně hodně komplikací pro cestující. Uzavírky podchodů, náhradní přístupy k vlakům a jiné problémy jsou ale podle pracovníků Stavební správy východ v předstihu oznamovány v místním tisku a na webových stránkách města Český Těšín. Negativní reakce vyvolalo právě uzavření frekventovaného podchodu pod nádražím, proto se stavbaři dohodli s představiteli města o možnosti procházení přes staveniště směrem do Jablunkovské ulice.

Stavební činnost probíhá nejen v pracovní dny, ale i o sobotách a nedělích a v některých případech i v noci. Práce o víkendech jsou však vykonávány s co nejmenším dopadem na okolí. Stavbaři plánují celkové dokončení rekonstrukce českotěšínské stanice do července příštího roku.           


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4

Fotogalerie

Další články této rubriky

Na IV. koridoru se rodí obří stavbyNa IV. koridoru se rodí obří stavby

27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na… »

Stavební práce u Šakvic pokračujíStavební práce u Šakvic pokračují

20.5.2020 - Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna. »

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátoryOstravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 - Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika