Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na mostě pod Vyšehradem se postupně omezí provoz

Na mostě pod Vyšehradem se postupně omezí provoz

21.2.2023

Železniční most pod Vyšehradem je na hranici životnosti. Správa železnic proto na něm musí postupně omezit provoz. Jako první začal v polovině ledna platit zákaz jízdy vlaků s více lokomotivami. Cílem dalších opatření je udržet dopravu na mostě v maximálně možném rozsahu, aniž by byla ohrožena bezpečnost.

Na mostě pod Vyšehradem se postupně omezí provoz

Od poloviny letošního února se sníží třída zatížení mostu z C3 na C2, což zamezí provozu nákladních vlaků. Počínaje rokem 2024 se traťová rychlost sníží na 20 km/h a nebudou na něj moci vjet těžší vozidla, zároveň bude po stávající konstrukci moci projíždět pouze jeden vlak. Celkové zatížení mostu se pro příští rok musí snížit na 60 % současného rozsahu. Pro trasování nákladní dopravy je v této části Prahy podstatný Branický most, s jehož opravou a zdvoukolejněním úseku Branický most – Praha-Krč – Spořilov se začne ještě letos. SŽ už vypsala tendr na zhotovitele stavby. Významným hlediskem hodnocení nabídek přitom bude zkrácení tzv. nickolejného provozu, tedy období, kdy po mostě vlaky jezdit nebudou. Jeho oprava umožní odklon vlaků právě během rekonstrukce mostu pod Vyšehradem.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika