Železničář / Zpravodajství / Na Masarykově nádraží jsou otevřeny nové toalety
Na Masarykově nádraží jsou otevřeny nové toalety
2.5.2018 – autor: REDAKCE
Cestující Českých drah mohou již přes týden využít nové toalety na pražském Masarykově nádraží. Vybudovány byly v suterénu s přístupem z hlavní dvorany, ze které odjíždějí vlakové spoje.
![Pavel Krtek dětem představil generální ředitelství](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/hajzly712.jpg)
„Pro řadu Pražanů jde o symbolickou změnu. Na Masarykovo nádraží jezdím od mládí a za posledních 40 let se tamní toalety nezměnily,“ zavzpomínal předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek. „Masarykovo nádraží nebylo součástí prodeje části závodu, v rámci něhož přešla většina výpravních budov do vlastnictví SŽDC. Je stále naším majetkem a společně s Pentou, která opravy provádí, bychom z něj rádi vybudovali moderní dopravní terminál. Jde o krásné historické nádraží a my z něj postupně uděláme výkladní skříň Českých drah. Denně sem míří desítky spojů zejména pražské příměstské dopravy a výhledově sem budou zajíždět i vlaky z Letiště Václava Havla,“ zdůraznil Pavel Krtek. Nového zastřešení a dlažeb se před časem dočkala historická dvorana. V budově vznikla kavárna a další komerční prostory, byly vybudovány nové elektrické přípojky a trafostanice. Zprovozněním toalet opravy nádraží však nekončí, jeho rekonstrukce bude dále pokračovat.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »