Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

30.7.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Před více než rokem se ve stanici Plaňany nacházel asi metr vody od rozvodněné Výrovky. V okolí se valily voda a bláto z polí na trať, takže některé propustky byly ucpány. Mezi zastávkami Žabonosy a Zalešany byl sesutý svah. Provoz na dlouhé měsíce ustoupil následkům vodního živlu. To už je ale minulostí. V sobotu 28. června byla trať mezi Pečkami a Kouřimí po popovodňové výluce slavnostně znovu zprovozněna. (Jako oficiální datum obnovení provozu se ale uvádí 27. června.)

Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

Opravily se spodek, svršek, propustky, mostky...

Oprava tratě přišla na 47,8 milionu korun bez DPH. Vysoutěžila ji jako svoji fakticky první železniční stavbu společnost COLAS CZ, která je známa zatím jako dodavatel výhradně silničních a inženýrských staveb. Těžiště stavby spočívalo v obnově spodku a svršku (1 850 m) stanice Plaňany a obnově zdejšího zabezpečovacího zařízení. K tomu je třeba připočítat opravy 14 propustků a mostků a odvodňovacích příkopů. Opravám předcházel geologický průzkum spolu s přípravou projektové dokumentace a žádostí o příspěvek z fondu solidarity EU, která se na financování prací měla výraznou měrou podílet.  

Oslava ve stylu roku 1980

U příležitosti obnovení provozu – když se jinde připomínalo sto let od sarajevského atentátu – uspořádaly České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, společnosti Klub železničních cestovatelů Doprava a OAD Kolín pod taktovkou organizace ROPID zvláštní jízdy. Historické vlaky i autobusy převážely cestující po trase Pečky – Bošice – Kouřim/Bečváry. Vzhledem k tomu, že kapacita tratě vyla zcela vyčerpána, musel být jeden pár vlaků Kouřim – Pečky odřeknut, aby se nepřenášelo ranní zpoždění dál.

Kvůli zpožděním se také nedařily inzerované závody vlaků a autobusu 706 RTO z roku 1971 pana Koutka mezi Bošicemi a Kouřimí. Ale ani to nijak neubralo poezii veřejné dopravy středočeského venkova ve stylu okolo roku 1980, k čemuž se všichni zúčastnění snažili přispět. „Cítili jsme něco jako morální povinnost vůči lidem v regionu,“ vysvětluje Bohumil Augusta, ředitel společnosti KŽC Doprava, která na trať nasadila svou „retro soupravu“. Jak ale ředitel Augusta vysvětluje: „Dohodli jsme se s Českými drahami, že si nebudeme vzájemně nic účtovat. Beru to jako důkaz spolupráce.“

Hektor i Krokodýl

Dopravce KŽC Doprava vypravil hned čtyři soupravy – Hektora 721.532 se dvěma vozy Bix na pravidelných osobních vlacích, do Zásmuk a Bečvár jezdil Krokodýl 851.008 s vozem Bmx a mezi Zásmukami, Bošicemi a Kouřimí pendloval motorový vůz 810.535. Vlaky navíc obstarával Kredenc 830.056, která do Bošic dopravila občerstvovací přívěsný vůz zvaný Bixovna – vše v retro nátěru. A v Bošicích se většina spojů potkávala, takže se tu nabízela i další možnost občerstvení.

V těchto letních týdnech se na lokálce z Peček můžete svézt jak ve vlacích Českých drah, tak i v sezonních vlacích dopravce KŽC Doprava do Bečvár, a to s dobovým vozidlem deponovaným v remíze Zásmuky, kam už několik let pravidelné osobní vlaky nezajíždějí.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika