Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

30.7.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Před více než rokem se ve stanici Plaňany nacházel asi metr vody od rozvodněné Výrovky. V okolí se valily voda a bláto z polí na trať, takže některé propustky byly ucpány. Mezi zastávkami Žabonosy a Zalešany byl sesutý svah. Provoz na dlouhé měsíce ustoupil následkům vodního živlu. To už je ale minulostí. V sobotu 28. června byla trať mezi Pečkami a Kouřimí po popovodňové výluce slavnostně znovu zprovozněna. (Jako oficiální datum obnovení provozu se ale uvádí 27. června.)

Na lokálce z Peček do Kouřimi už zase vládnou motoráky

Opravily se spodek, svršek, propustky, mostky...

Oprava tratě přišla na 47,8 milionu korun bez DPH. Vysoutěžila ji jako svoji fakticky první železniční stavbu společnost COLAS CZ, která je známa zatím jako dodavatel výhradně silničních a inženýrských staveb. Těžiště stavby spočívalo v obnově spodku a svršku (1 850 m) stanice Plaňany a obnově zdejšího zabezpečovacího zařízení. K tomu je třeba připočítat opravy 14 propustků a mostků a odvodňovacích příkopů. Opravám předcházel geologický průzkum spolu s přípravou projektové dokumentace a žádostí o příspěvek z fondu solidarity EU, která se na financování prací měla výraznou měrou podílet.  

Oslava ve stylu roku 1980

U příležitosti obnovení provozu – když se jinde připomínalo sto let od sarajevského atentátu – uspořádaly České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, společnosti Klub železničních cestovatelů Doprava a OAD Kolín pod taktovkou organizace ROPID zvláštní jízdy. Historické vlaky i autobusy převážely cestující po trase Pečky – Bošice – Kouřim/Bečváry. Vzhledem k tomu, že kapacita tratě vyla zcela vyčerpána, musel být jeden pár vlaků Kouřim – Pečky odřeknut, aby se nepřenášelo ranní zpoždění dál.

Kvůli zpožděním se také nedařily inzerované závody vlaků a autobusu 706 RTO z roku 1971 pana Koutka mezi Bošicemi a Kouřimí. Ale ani to nijak neubralo poezii veřejné dopravy středočeského venkova ve stylu okolo roku 1980, k čemuž se všichni zúčastnění snažili přispět. „Cítili jsme něco jako morální povinnost vůči lidem v regionu,“ vysvětluje Bohumil Augusta, ředitel společnosti KŽC Doprava, která na trať nasadila svou „retro soupravu“. Jak ale ředitel Augusta vysvětluje: „Dohodli jsme se s Českými drahami, že si nebudeme vzájemně nic účtovat. Beru to jako důkaz spolupráce.“

Hektor i Krokodýl

Dopravce KŽC Doprava vypravil hned čtyři soupravy – Hektora 721.532 se dvěma vozy Bix na pravidelných osobních vlacích, do Zásmuk a Bečvár jezdil Krokodýl 851.008 s vozem Bmx a mezi Zásmukami, Bošicemi a Kouřimí pendloval motorový vůz 810.535. Vlaky navíc obstarával Kredenc 830.056, která do Bošic dopravila občerstvovací přívěsný vůz zvaný Bixovna – vše v retro nátěru. A v Bošicích se většina spojů potkávala, takže se tu nabízela i další možnost občerstvení.

V těchto letních týdnech se na lokálce z Peček můžete svézt jak ve vlacích Českých drah, tak i v sezonních vlacích dopravce KŽC Doprava do Bečvár, a to s dobovým vozidlem deponovaným v remíze Zásmuky, kam už několik let pravidelné osobní vlaky nezajíždějí.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

 Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB

7.10.2021 - Výměna zkušeností s implementací systému údržby ECM podle IV. železničního balíčku, instalací ETCS a se schvalováním modernizovaných vozidel byla hlavním tématem setkání vedení Českých drah se svými protějšky z rakouských… »

Lidem slouží nová stanice i podchodLidem slouží nová stanice i podchod

6.10.2021 - Cestující mohou od 24. září využívat novou stanici Praha-Zahradní Město. Ta je součástí vybudovaného přestupního terminálu. Stanice se stejně jako zastávka Praha-Eden nachází na traťové přeložce, kterou Správa železnic… »

V Lysé nad Labem funguje druhá věž pro kolaV Lysé nad Labem funguje druhá věž pro kola

24.9.2021 - V Lysé nad Labem na Nymbursku začala počátkem srpna fungovat druhá parkovací věž pro kola. Vyrostla v městské části Litol, tedy na opačné straně nádraží než první biketower. Její stavba přišla na 19 milionů korun. V Česku jde… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika