Železničář / Zpravodajství / Na Králicko opět jezdí nostalgické vlaky
Na Králicko opět jezdí nostalgické vlaky
2.8.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Podobně jako v minulých letech také v letošním roce vypravují České dráhy ve spolupráci s Pardubickým krajem každou sobotu od 15. června až do 28. září nostalgické vlaky Králický Sněžník, které malé i velké zájemce vozí z České Třebové přes Ústí nad Orlicí, Letohrad a Červenou Vodu až do Hanušovic na Jesenicku.
![Na Králicko opět jezdí nostalgické vlaky](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/sneznik712.jpg)
V letošní sezoně se na těchto speciálních spojích vystřídají v čele vlaků jak parní lokomotiva 423.009, přezdívaná Velký Bejček, tak historický motorový vůz Krokodýl M 286.001. Všichni cestující mohou nastoupit či vystoupit kdekoli na této sedmdesátikilometrové trase a projít se romantickou krajinou. Řada cestujících využívá například přípojného autobusu z Červeného Potoka do rekreačního areálu Dolní Morava, případně se vydávají na prohlídku zachovalých vojenských tvrzí na Králicku, kde naleznou i mnoho dalších zajímavých turistických cílů. Jízdné platí podle tarifu Českých drah, k tomu se doplácí pouze jednorázový příspěvek v ceně 15 korun za osobu, který přispívá na údržbu historických vozidel.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »