Železničář / Zpravodajství / Na koridoru se uskutečnily noční zátěžové zkoušky
Na koridoru se uskutečnily noční zátěžové zkoušky
11.2.2024
Správa železnic uskutečnila druhý lednový víkend zátěžové zkoušky systému ETCS. Místem testů se stala část druhého koridoru mezi Břeclaví a Starým Městem u Uherského Hradiště. Po obě noci se využily téměř dvě desítky lokomotiv a dalších vozidel vybavených mobilní částí ETCS.
![Na koridoru se uskutečnily noční zátěžové zkoušky](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/sz-193-901.jpg)
Zátěžovou zkoušku řídili dispečeři z CDP Přerov ve spolupráci s dodavateli systému. Cílem testu byla intenzivní diagnostika jiného traťového úseku, který v danou chvíli simuloval „výhradní provoz“. Po dvě noci křižovalo na dvě desítky různých vlaků s rozdílnými typy vozidel trať v obou směrech. I zde došlo k několika nouzovým zastavením vlaků. Ve čtyřech případech vyhodnotil systém správně, že má zastavit. ETCS tedy zafungovalo tak, jak má. Bylo to ve dvou případech v důsledku nesprávné obsluhy vlaku strojvedoucím, v dalších dvou případech v důsledku technické příčiny na ostatních systémech. V pěti případech došlo k nouzovému zastavení v důsledku technické příčiny systému ETCS. Detailní vyhodnocení zatím probíhá a bude využito k nastavení dalších kroků. Spolupracující železniční dopravci vítají realizaci zátěžových testů, do kterých se chtějí zapojit. Druhý zátěžový test je naplánován na konec března na jiné koridorové trati.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »