Železničář / Zpravodajství / Na jízdy parního vlaku po Šumavě dorazily stovky lidí
Na jízdy parního vlaku po Šumavě dorazily stovky lidí
30.8.2023
Série Šumavské léto s párou, kdy v první polovině července jezdil po Šumavě historický vlak tažený parní lokomotivou, přilákala při každém víkendu stovky lidí. Zájem byl podobný jako v minulých letech. O třetím červencovém víkendu lákalo cestující slunečné počasí, souprava o 150 místech byla téměř plná.
![Na jízdy parního vlaku po Šumavě dorazily stovky lidí](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/parni-leto-na-sumave1.jpg)
Parní vlak jezdil každou sobotu a neděli od 1. do 16. července. Šumavou brázdil historický vlak tažený parní lokomotivou zvanou Kafemlejnek. Zařazeny v něm byly historické osobní vozy i bufetový vůz. Jezdil z Volar do Lenory, do Nové Pece a do Nového Údolí. Více než 120 let stará parní lokomotiva Kafemlejnek i historické vozy zvládly všechny jízdy bez problémů a závad. Protožeo Šumavské léto s párou je velký zájem, mělo by se v podobném rozsahu uskutečnit i v příštích letech. Stroje nazývané Kafemlejnek byly svého času nejrozšířenějšími lokomotivami českých lokálek. Později dosluhovaly na posunu v malých stanicích, výtopnách a vlečkách. Vyráběly se přes 35 let v počtu nejméně 300 kusů ve většině lokomotivek Rakousko-Uherska. Některé vydržely ve službě až do ukončení parního provozu.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »