Železničář / Zpravodajství / Na 39 přejezdech letos přibudou závory
Na 39 přejezdech letos přibudou závory
12.3.2020 – autor: REDAKCE
Trend zvyšování bezpečnosti na železnici pokračuje i letos. Správa železnic v letošním roce doplní závory u 39 přejezdů. Stane se tak především s ohledem na nepříznivé statistiky mimořádných událostí způsobených řidiči vozidel na přejezdech.
![Na 39 přejezdech letos přibudou závory](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/prejezdy915.jpg)
Podle statistik připadá v ČR 2,6 obětí na 1 000 přejezdů, zatímco v EU se jedná o 2,8 obětí na stejný počet úrovňových křížení. Závěry vyšetřování nehod ukazují, že největší podíl na jejich vzniku je způsoben nepozorností a porušováním pravidel silničního provozu ze strany řidičů motorových vozidel. Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda uvedl, že masivní investice do zabezpečení přejezdů v uplynulých letech mají své opodstatnění a začínají se již projevovat v praxi. Počet nehod na železničních přejezdech se totiž dlouhodobě daří snižovat. Správa doplní závory na osmnácti přejezdech na silnicích 1. třídy. Na komunikacích 2. třídy jich bude deset, na křížení železnice se silnicí 3. třídy instaluje jedenáct břeven. Kromě toho bude dalších třináct přejezdů situovaných na „trojkách“ nově doplněno o výstražnou světelnou signalizaci.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »