Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Motorová lokomotiva pro Osoblažku je zpět na kolejích

Motorová lokomotiva pro Osoblažku je zpět na kolejích

2.4.2024

Po dlouhodobé opravě se na úzkorozchodnou dráhu, která vede z Třemešné do Osoblahy ve Slezsku a patří k významným turistickým lákadlům, počátkem března vrátila druhá motorová lokomotiva 705.914. Ta byla po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku - Osoblaha.

Motorová lokomotiva pro Osoblažku je zpět na kolejích

Na místě dodavatel pokračoval ve zprovoznění lokomotivy přímo na úzkorozchodné dráze. Stroj se oživil, vyzkoušely se všechny komponenty a během března se uskutečnila technická a bezpečnostní zkouška. Následovat bude zkušební provoz modernizovaného stroje. České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při modernizaci technici mimo jiné dosadili nový spalovací motor, trakční alternátor, chlazení hnacího agregátu nebo řídicí systém včetně pultů strojvedoucích. Kompletní obnovou prošly podvozky včetně elektromotorů. Po dokončení všech kroků a schválení vozidla budou mít ČD na Osoblažce k dispozici dvě soupravy skládající se z úzkorozchodné lokomotivy a úzkorozchodného vozu. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika