Železničář / Zpravodajství / Modernizace uzlu Pardubice letos z větší části skončí
Modernizace uzlu Pardubice letos z větší části skončí
16.5.2023
Správa železnic hodlá letos z velké části dokončit modernizaci železničního uzlu Pardubice, na které začala pracovat v září 2020. Náklady dosáhnou zhruba šesti miliard korun, na dalších 500 milionů korun přijde rekonstrukce výpravní budovy. Kompletní obnova železničního uzlu i nádraží by měla skončit v roce 2027.
![Modernizace uzlu Pardubice letos z větší části skončí](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/01-vizualizace_pardubice.jpg)
Nyní končí práce ve výškové budově, jež bude sloužit jako školicí centrum. SŽ chce také na konci června zprovoznit čtvrté a páté nástupiště. Sneseno a zrekonstruováno bude třetí nástupiště, čímž se zprovozní dlouhý podchod. Zbývá dořešit, zda se dobuduje zastávka centrum. O této části se jedná a připravuje se rozpočet. Do příštího roku se protáhne výstavba lávky nad kolejištěm, která spojí prostor před nádražím s místní částí Dukla. Zatím se zkušebně postavila jedna část. Z nového autobusového terminálu B, který se otevře v létě, tak ještě nebude možné koridor překonat. Správa železnic připravuje i rekonstrukci nádražní budovy s odbavovací halou, která je památkově chráněná. Hotové je zaústění eskalátorů do haly. Příští rok být vypsána soutěž na zhotovitele a případně začít stavební práce.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »