Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos

Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos

21.10.2022

Ještě letos na podzim, patrně v listopadu, by se mělo začít pracovat na modernizaci trati v úseku Kladno až Kladno-Ostrovec. Přibude zde druhá kolej, stavbaři zároveň kompletně obnoví kladenskou stanici včetně výpravní budovy.

Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos

V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude řešen podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Pro dojíždějící má být určeno i parkoviště P+R pro zhruba 270 automobilů. Opraví se přibližně 5,3 km trati až do Ostrovce. Jde o část modernizace propojení mezi Kladnem, Prahou a pražským letištěm Václava Havla, která je rozdělená na osm částí. Naplno práce začnou příští rok na jaře a hotovo by mělo být na konci roku 2024. Náklady na obnovu více než pětikilometrové kladenské části a přilehlých budov dosáhnou zhruba 3,7 miliardy korun bez DPH. Kladno je největší středočeské město se 70 tisíci obyvatel a na modernizaci dráhy včetně rozšíření z jedné na dvě koleje čeká 30 let. 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 1.33

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika