Železničář / Zpravodajství / Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos
Modernizace trati z Kladna na Ostrovec začne letos
21.10.2022
Ještě letos na podzim, patrně v listopadu, by se mělo začít pracovat na modernizaci trati v úseku Kladno až Kladno-Ostrovec. Přibude zde druhá kolej, stavbaři zároveň kompletně obnoví kladenskou stanici včetně výpravní budovy.

V rámci úprav kolejiště vzniknou dvě ostrovní a jedno mimoúrovňové vnější nástupiště s délkami od 200 do 230 m. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude řešen podchodem, jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Pro dojíždějící má být určeno i parkoviště P+R pro zhruba 270 automobilů. Opraví se přibližně 5,3 km trati až do Ostrovce. Jde o část modernizace propojení mezi Kladnem, Prahou a pražským letištěm Václava Havla, která je rozdělená na osm částí. Naplno práce začnou příští rok na jaře a hotovo by mělo být na konci roku 2024. Náklady na obnovu více než pětikilometrové kladenské části a přilehlých budov dosáhnou zhruba 3,7 miliardy korun bez DPH. Kladno je největší středočeské město se 70 tisíci obyvatel a na modernizaci dráhy včetně rozšíření z jedné na dvě koleje čeká 30 let.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »