Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Modernizace trati u Kolína má kladné stanovisko

Modernizace trati u Kolína má kladné stanovisko

15.5.2020 – autor: JOSEF HOLEK Foto: SPRÁVA ŽELEZNIC

Modernizace trati mezi Kolínem a Nymburkem, která je naplánovaná na období mezi lety 2023 a 2028, dostala od ministerstva životního prostředí kladné stanovisko v procesu posuzování vlivu stavby na okolí (EIA).

Modernizace trati u Kolína má kladné stanovisko

Nedílnou součástí projektu je i nová, Libická spojka. Ta v úseku mezi Velkým Osekem a Libicí nad Cidlinou propojí tratě od Hradce Králové na Nymburk a Čelákovice, resp. Prahu. Správa železnic aktuálně dopracovává dvě varianty propojení, jedna z nich poté poputuje k územnímu rozhodnutí. Zároveň se aktualizuje studie proveditelnosti, která bude hotová v řádu měsíců. Modernizace si vyžádá výměnu železničního svršku a spodku, rekonstrukci mostů a propustků na stávající trati a výstavbu nových mostních objektů na nové části. Chystá se rekonstrukce či vybudování nového staničního a traťového zabezpečovací zařízení. Zrušeny budou i některé přejezdy – nahradí je mimoúrovňová křížení, některé zaniknou úplně. Maximální rychlost se zvedne ze 120 km/h na 160 km/h.


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.43

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika