Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

26.4.2018 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy se na jihu Čech domluvily na další spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB. Příští rok budou jezdit podle stávajícího modelu jízdního řádu jako doposud. Zachovány zůstanou mezistátní osobní vlaky z Českých Budějovic i Jižní expresy mířící z Prahy do Lince. V přípravě je rovněž jízda zvláštního protokolárního vlaku z Lince na Národní den železnice. Zástupci Českých drah a partnerských ÖBB se sešli v úterý 21. března na Lipně.

Model jízdního řádu se na přechodu Horní Dvořiště nezmění

„Naše jednání se týkalo segmentu regionální i dálkové dopravy. Současný jízdní řád platí na základě požadavku objednatelů, tedy Země Horní Rakousko a Jihočeského kraje. České dráhy ho s ÖBB už před lety sestavily tak, aby vlaky jezdily přímo,“ informoval Jiří Kafka, obchodní ředitel českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD.  „V dalších letech chceme nadále spolupracovat, pakliže obstojíme jako dopravci ve svých regionech,“ upřesnil Kafka s tím, že smlouva ČD s Jihočeským krajem končí příští rok. Pak bude kraj dopravce vybírat formou soutěže. Stejný scénář čeká i ÖBB v Rakousku.

Cestujících přibývá

České dráhy hodlají s ÖBB spolupracovat i na Národním dni železnice, který se letos uskuteční v Českých Budějovicích. Na schůzce, které se kromě Kafky zúčastnil i jeho protějšek z Lince Paul Sonnleitner, se plánovala i návštěva jednotky city­jet ÖBB. „Šlo by o protokolární vlak, který přijede z Lince a přiveze vedle řady návštěvníků také nejvýše postavené zástupce Horního Rakouska a ÖBB,“ zmínil Jiří Kafka. „Vystavili bychom jej ve Světě změny po boku našich moderních vlaků,“ nastínil dohodu s odborem osobní dopravy Generálního ředitelství ČD.

Oba obchodní partneři se podílejí na mezinárodní železniční dopravě už desítky let. Spolupráci si chválí i díky neustále narůstajícímu počtu cestujících. „Zvláště minulý rok, když začaly jezdit expresy, nám počet cestujících vyskočil o polovinu. Pozadu nezůstává ani regionální doprava,“ zmínil Sonnleitner. „S Českými drahami spolupracujeme rádi. Naši kolegové z Čech jsou přátelští a vstřícní. Vždy nám jde společně o to, abychom uspokojili cestující a poskytli kvalitní služby. Za to jim velmi děkuji,“ uzavřel regionální šéf ÖBB.


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 4.83

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika