Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky

Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky

9.8.2022 – autor: PETR SLONEK

Na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se 15. 7. vrátily elektrické vlaky. V rámci modernizace úseku Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová skončila v tomto úseku téměř čtyřměsíční výluka, na celé trati tak byl obnoven provoz. Od 15. července se otevřelo i nové nástupiště v Rosicích a kompletně obnovená kolej do Stéblové.

Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové opět jezdí elektrické vlaky

Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu. Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné během první půlky července dokončit rekonstrukci trakčního vedení. Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť zde vzniká i zcela nový dvojkolejný most přes Labe, který nahradí stávající jednokolejný. Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění ETCS v roce 2024 budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika