Železničář / Zpravodajství / Masarykovo nádraží čeká kompletní proměna
Masarykovo nádraží čeká kompletní proměna
24.1.2024
Správa železnic vybrala zhotovitele celkové rekonstrukce Masarykova nádraží, kterými budou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celková hodnota prací dosahuje 3,39 korun. Historická stanice z poloviny 19. století si zachová svůj původní ráz, současně poskytne cestujícím veškeré potřebné zázemí.
![Masarykovo nádraží čeká kompletní proměna](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/masarycka.jpg)
Nádraží přestane tvořit bariéru pro okolní území, a to díky platformě nad celým kolejištěm. Tento významný architektonický prvek umožní nejen komunikační propojení Florence s Hybernskou ulicí a Masarykova s hlavním nádražím, ale nabídne i nový vestibul pro čekající cestující. Z něj se dostanou eskalátory, schodišti a výtahy rovnou na jednotlivá nástupiště. Část platformy se osadí zelení a vznikne tak klidová zóna přímo v centru metropole. Modernizace nádraží přinese zvýšení jeho kapacity, vlaky budou zastavovat u devíti namísto dosavadních sedmi kolejí. Všech šest nástupišť ve stanici bude mít bezbariérový přístup, jejich nová výška zajistí pohodlný nástup do vlakových souprav. Obnoveno bude i celé kolejiště, technologie, trakční vedení a napájení. Stavba se uskuteční za provozu, vyžádá si pouze dílčí omezení. S dokončením rekonstrukce se počítá v první polovině roku 2027.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »