Železničář / Zpravodajství / Masarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešení
Masarykovo a hlavní nádraží spojí zastřešení
30.8.2017 – autor: PETR SLONEK
Přestavba pražského Masarykova nádraží bude mít jinou podobu, než s jakou se původně počítalo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž hodlá vybudovat nad nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Nahradí tak plánovanou stavbu podchodu pod kolejemi.
Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun. SŽDC nyní zadala přípravu záměru projektu a aktualizaci dokumentace modernizace a dostavby stanice. Po schválení záměru projektu může být dokončena dokumentace pro územní řízení. Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců, územní rozhodnutí tak lze čekat v polovině roku 2019. Střecha propojí jednotlivá nástupiště a zároveň ulice Na Florenci, Hybernskou a Opletalovu. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové studie zastřešení nádraží, takzvané Vlaštovky, kterou zpracovaly společnosti Sudop Praha a Jakub Cigler Architekti.
Další články této rubriky
Ceny jízdného na ČD pro rok 2025 od půlky prosince vzrostou o 4,9 %
8.10.2024 - Ceny jízdného ve vlacích Českých drah se od 15. prosince zvýší průměrně o 4,9 %. Stane se tak na základě principu průběžné valorizace, který odráží inflaci a zvýšení nákladů za uplynulý rok. Cena jízdenky dospělého na… »
Mobilní signál ve vlacích vylepší 5G opakovače
7.10.2024 - Cestující se mohou těšit na kvalitní pokrytí mobilním signálem po celou dobu jízdy. České dráhy vypsaly soutěž na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter v předpokládaných nákladech… »
Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu
2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »