Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Lokomotivy řady 363.5 ČD Cargo získají ETCS

Lokomotivy řady 363.5 ČD Cargo získají ETCS

20.10.2022 – autor: PETR SLONEK

Vícesystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 dceřiné společnosti Českých drah ČD Cargo dostanou špičkový evropský zabezpečovací systém ETCS. Zpětné vybavení 30 strojů mobilní částí systému ETCS zajistí kompletně na klíč další dceřinka ČD - Telematika ve spolupráci se společnostmi Siemens, Škoda Transportation a AŽD Praha. Instalace se uskuteční v závodě Škoda Pars v Šumperku. Lokomotivy řady 363.5 vznikly přestavbou jednotek původní řady 163 v letech 2010–2013.

Lokomotivy řady 363.5 ČD Cargo získají ETCS

„Vítězství ve veřejné soutěži na dovybavení lokomotiv řady 363.5 systémem ETCS pro ČD Cargo má pro nás zvláštní význam. Součástí dodávky na klíč je i homologace pro provoz v Maďarsku, které tak po Slovensku a Polsku dále rozšiřuje oblast, kde jsme takové služby klientovi schopni dodávat,“ řekl člen představenstva a ředitel úseku Infrastruktura ČD - Telematiky Tomáš Businský. 
Lokomotivy 363.5 jsou významným hnacím vozidlem ČD Cargo především v mezinárodní dopravě, kde je dopravce využívá pro vedení expresních nákladních vlaků. Mohou působit v oblastech jak se stejnosměrnou, tak i střídavou napájející soustavou a jsou plně schválené pro provoz na Slovensku a v Maďarsku, což jim umožňuje vést vlaky těmito státy bez nutnosti přepřahání hnacího vozidla. Stroje jsou také vybavené dvojčlenným řízením, což v praxi znamená, že v případě potřeby mohou být pro vedení vlaku využita najednou dvě navzájem propojená vozidla.
„Cílem společnosti ČD Cargo je, aby vozidla řady 363.5 byla hned na počátku součástí flotily lokomotiv pro výhradní provoz pod ETCS,“ uvedl David Jelínek, ředitel odboru hospodaření s kolejovými vozidly ČD Cargo. „Se společností ČD - Telematika spolupracujeme v oblasti mobilní části ETCS již od března roku 2019.  Aktuálně ČD-T pracuje i na dovybavení 78 vozidel řad 163 a 363 ČD Cargo, které dokončí ještě letos.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika