Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Lidem v Uherském Brodě slouží nový terminál

Lidem v Uherském Brodě slouží nový terminál

14.4.2016 – autor: MARTIN HARÁK

Jízda parní lokomotivy Kafemlejnek 314.303 se třemi historickými vozy do stanice Uherský Brod první dubnový den předznamenala otevření zbrusu nového přestupního dopravního terminálu. Současně cestujícím začala sloužit i kompletně zrekonstruovaná výpravní budova Českých drah, jejíž obnovu zaplatil národní dopravce z vlastních prostředků.

Lidem v Uherském Brodě slouží nový terminál

Takřka šest let po zpřístupnění přechodové lávky přes železniční trať se cestující konečně dočkali i důstojného dopravního terminálu v těsném sousedství výpravní budovy. Kolem nádraží byl navíc vybudován zcela nový bezbariérový prostor propojující železniční a autobusovou regionální a městskou dopravu.

Ojedinělý terminál „hrana-hrana“

Před šesti lety se otevřela možnost čerpání finančních dotací z Programu švýcarsko-české spolupráce a okamžitě začala intenzivní jednání o výstavbě dopravního terminálu. Partnerem se společně s městem Uherský Brod staly České dráhy i Správa železniční dopravní cesty. Část projektu národního dopravce, tedy rekonstrukce výpravní budovy, se uskutečnila jako paralelní vlastní dílo na základě čestného prohlášení. Cílem bylo splnění požadavků švýcarské strany, jež stavbu spolufinancovala, na finální podobu terminálu.

Uherský Brod tak poprvé v historii získal zcela nové a jednotné odbavovací prostředí jak pro cestující v železniční, tak i autobusové dopravě, kde se dá přestupovat z řady spojů i v rámci jednoho společného nástupiště takzvaným systémem „hrana-hrana“. Terminál navazuje na vybudování lávky pro pěší, která před pár lety propojila obě části města Uherský Brod. Zrekonstruovaná nádražní budova umožňuje komfortní odbavení, pohodlné čekání na vlakové nebo autobusové spoje a nechybí v ní ani občerstvení. „Nejen jako představitel Českých drah, ale i jako občan a zastupitel Zlínského kraje vysoce hodnotím propojení železničního a autobusového nádraží do jednoho celku. Celkové náklady na zbudování celého terminálu však dosáhly výše takřka 100 milionů korun, z toho České dráhy investovaly do rekonstrukce své výpravní budovy 14,2 miliony korun,“ zdůraznil místopředseda představenstva ČD Ludvík Urban.

Bezbariérové nádraží v nové podobě

Projekt Českých drah musel vyřešit zázemí pro cestující ze železniční, ale i autobusové dopravy, rekonstrukci odbavovací haly, opravu fasády a přístřešku, výměnu dveří a oken a také kompletní výměnu střešní krytiny výpravní budovy. Součástí rekonstrukce byla i úprava prvního nástupiště včetně vybudování laviček a odpadkových košů. Návrh města řešil úpravu autobusového nádraží včetně dvanácti autobusových stání, přístřešků a přednádražního prostoru jako klidové zóny s vodní fontánkou. Řidiči a dispečeři regionální autobusové dopravy dostali navíc novou budovu. Součástí je také nově vybudované parkoviště pro osobní automobily včetně stání pro taxislužbu a městskou hromadnou dopravu. ČD proto poskytly pozemky přilehlé k nádražní budově formou výpůjčky a následného odkupu.

Loni na jaře podepsaly ČD se stavební firmou smlouvu o dílo a v létě se začalo stavět. Stavba začala v loni v červnu a zkolaudována byla letos v lednu. „Museli jsme se potýkat se souběhem stavebních činností jak na budově samotné, tak i v přednádražním prostoru, čímž ke značným stavebně-logistickým komplikacím došlo. Už po několika týdnech od zahájení rekonstrukce výpravní budovy bylo jisté, že akce a celá druhá etapa přestavby dopravního terminálu skončí včas. Díky tomu jsme mohli stavbu v termínu zkolaudovat a zahájit v lednu zkušební provoz. Ten vyvrcholil 1. dubna předáním celé stavby,“ uvedl ředitel olomoucké Regionální správy majetku ČD Gabriel Jursa.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.33

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika