Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

4.8.2016 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy a SŽDC se dlouhodobě zaměřují na zlepšení podmínek cestování osob se sníženou schopností pohybu a orientace v železniční dopravě. Jaké možnosti a technické vychytávky zrakově postižení mají, si mohli v druhé polovině července vyzkoušet i vidomí cestující na pražském hlavním nádraží.

Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

Trojice speciálně vycvičených psů se svými cvičiteli z Nadačního fondu Mathilda zde předvedla několik ukázek z běžného života slepého člověka cestujícího vlakem. Zájemci si navíc s rouškou přes oči vyzkoušeli průchod mezi překážkami, které zrakově nepostižený člověk běžně ani neregistruje. Slabozrakým a slepým cestujícím jsou přizpůsobeny i vlaky národního dopravce. Podle Michala Štěpána, člena představenstva ČD odpovědného za osobní dopravu, je pro osoby se zrakovým postižením ve vlacích ČD nejvíce potřebný akustický systém hlášení. Ten poskytuje informace o zastávkách, jízdě a případných mimořádnostech. Nástup pak usnadňují zvukové majáčky a systém dálkového otevírání dveří přes vysílačku.

Správa železniční dopravní cesty i České dráhy se dlouhodobě zaměřují na odstraňování překážek a zlepšování podmínek cestování osob se sníženou schopností pohybu a orientace v železniční dopravě. Pro zrakově postižené spoluobčany postupně instalují ve stanicích a ve vlacích vodicí hmatové či akustické prvky a hlasové informační systémy. SŽDC navazuje na České dráhy při odstraňování bariér ve výpravních budovách a jako nový vlastník  připravuje nastavení jednotných srozumitelných pravidel pro cestující s handicapem v projektu s názvem Orientační a informační systém v železničních stanicích a na železničních zastávkách, na němž spolupracuje se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých České republiky (SONS).


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika