Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

4.8.2016 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy a SŽDC se dlouhodobě zaměřují na zlepšení podmínek cestování osob se sníženou schopností pohybu a orientace v železniční dopravě. Jaké možnosti a technické vychytávky zrakově postižení mají, si mohli v druhé polovině července vyzkoušet i vidomí cestující na pražském hlavním nádraží.

Lidé si vyzkoušeli, jak se cestuje nevidomým

Trojice speciálně vycvičených psů se svými cvičiteli z Nadačního fondu Mathilda zde předvedla několik ukázek z běžného života slepého člověka cestujícího vlakem. Zájemci si navíc s rouškou přes oči vyzkoušeli průchod mezi překážkami, které zrakově nepostižený člověk běžně ani neregistruje. Slabozrakým a slepým cestujícím jsou přizpůsobeny i vlaky národního dopravce. Podle Michala Štěpána, člena představenstva ČD odpovědného za osobní dopravu, je pro osoby se zrakovým postižením ve vlacích ČD nejvíce potřebný akustický systém hlášení. Ten poskytuje informace o zastávkách, jízdě a případných mimořádnostech. Nástup pak usnadňují zvukové majáčky a systém dálkového otevírání dveří přes vysílačku.

Správa železniční dopravní cesty i České dráhy se dlouhodobě zaměřují na odstraňování překážek a zlepšování podmínek cestování osob se sníženou schopností pohybu a orientace v železniční dopravě. Pro zrakově postižené spoluobčany postupně instalují ve stanicích a ve vlacích vodicí hmatové či akustické prvky a hlasové informační systémy. SŽDC navazuje na České dráhy při odstraňování bariér ve výpravních budovách a jako nový vlastník  připravuje nastavení jednotných srozumitelných pravidel pro cestující s handicapem v projektu s názvem Orientační a informační systém v železničních stanicích a na železničních zastávkách, na němž spolupracuje se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých České republiky (SONS).


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridoremVe Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem

22.4.2025 - Bezmála po deseti letech od tragického střetu Pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, při němž zemřeli tři lidé a další včetně strojvedoucího se vážně zranili, začala koncem března stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika