Železničář / Zpravodajství / Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025
Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní části frekventované stanice Praha-Libeň. Výsledkem bude nadjezd, který zajistí plynulejší provoz nákladní i osobní dopravy, a také zvýší kapacitu železnice, například pro městské linky.

Nová dvoukolejná spojka, zaústěná do stanice Praha-Libeň, překročí nadjezdem koridor z Prahy do Kolína a do stávajícího jednokolejného úseku se zapojí v blízkosti Českobrodské ulice, kde vznikne nová odbočka Hrdlořezy. Bezkolizní řešení trati by tak mělo eliminovat stání nákladních vlaků u parku Rokytka, kde vlaky musí v současnosti čekat na uvolnění hlavního koridoru. Zmodernizovaná trať bude také výrazně tišší než nyní, protože se omezí hluk způsobený rozjezdy vlaků. SŽ vypisuje tendr na zhotovitele dokumentace pro povolení stavby. Následovat bude příprava projektové dokumentace, v rámci které budou zpřesněné technické parametry navrhované stavby. Realizace projektu je plánována po roce 2027. V rámci přípravy projektu byla zpracována krajinářská studie.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »