Železničář / Zpravodajství / Královéhradecké nádraží prochází obnovou
Královéhradecké nádraží prochází obnovou
4.5.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Působivá výpravní budova královéhradeckého hlavního nádraží z roku 1935 prochází za plného provozu postupnou rekonstrukcí.
![Královéhradecké nádraží prochází obnovou](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/hradec712_2.jpg)
Ojedinělá multifunkční stavba, která ve své době patřila mezi nejmodernější v celé Evropě, se vyznačuje jednou atypičností – proskleným stropem, kterým do haly dopadá přirozené denní světlo. V současné době stavbaři prosklené zastřešení a podhledy stropu postupně vyměňují. Celá plocha sedlové střechy je pracovně rozdělena na jednotlivé sekce, kde se nejprve postupně demontuje starý skleněný plášť. Poté se opískovává a ošetřuje nosná ocelová konstrukce a ve finále montuje nový vnější i vnitřní skleněný plášť. Poté bude následovat výměna vodorovného prosklení stropu haly. Na podzim by měla proběhnout oprava omítek a podlah. Protože jde o památkově chráněnou budovu, musí se všechny práce provádět s co největší pečlivostí, navíc s přihlédnutím k pohybu značného množství cestujících zákazníků ČD.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »