Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Koridor u Brna čeká modernizace

Koridor u Brna čeká modernizace

23.9.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce prvního koridoru je v plném proudu. Stavební stroje se na podzim nově zakousnou do úseků mezi Blanskem, Adamovem a Brnem. Oprav se dočká především železniční svršek, vznikne nová odbočka Svitava a úprav dozná i několik zastávek. Sanuje se rovněž ostění zdejších tunelů. Cestující však čekají výluky.

Koridor u Brna čeká modernizace

Kvůli rekonstrukci prvního železničního koridoru mezi Blanskem, Adamovem a Brnem budou vlaky nahrazeny autobusy. Rekonstrukce vyjde na několik miliard korun, z části bude nicméně financována z unijních dotací.

Úsek Blansko – Adamov

Kompletní rekonstrukce železničního svršku v celém mezistaničním úseku a sanace železničního spodku ve vybraných úsecích druhé traťové koleje i celková rekonstrukce adamovské zastávky jsou hlavní cíle plánované modernizace tohoto úseku. Práce začnou na podzim a skončí v roce 2023.

Nejvýraznějším prvkem oprav bude přestavba zastávky v Adamově. Stávající dvě nástupiště nahradí ostrovní, které bude vybudováno v poloze současného nástupiště ve směru na Brno. Zkrátí se tak docházková vzdálenost cestujícím od Brna. Hrany nástupiště vzniknou ve výšce 550 mm nad kolejí, délka by měla činit 170 metrů. Bezbariérový přístup zajistí přístupový chodník.

U pětice nedalekých tunelů Správa železnic sanuje ostění kvůli průsakům vody. Stavební firmy dále opraví mosty, devět propustků a kompletně vymění trakční vedení.

Adamov – Blansko

Stejně jako v předchozím případě nechá v úseku mezi Adamovem a Blanskem správce infrastruktury rekonstruovat železniční svršek a částečně i spodek. Navíc vznikne odbočka Svitava a úprav se dočkají zastávky Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Práce začnou v říjnu, hotovo by mělo být v roce 2023. Rekonstrukce se týká úseku, který končí na okraji stanice Brno-Maloměřice.

Správa železnic opraví nejen kolejiště, kde budou použity koleje s větší odolností proti opotřebení, ale i zastávky tak, aby splňovaly požadavky na pohyb osob s omezenou schopností pohybu a orientace. V Bílovicích vznikne nový podchod pod tratí, který zkrátí přístup od parkoviště k nástupišti směr Brno. Obnovy se dočkají i přístřešky pro cestující. Stavbaři se dále zaměří na rekonstrukci technologické budovy v Bílovicích, na odbočce Svitava vyroste technologická budova v místě stávajícího strážního domku. Objekt v Babicích poslouží pro uložení technologií silnoproudých a sdělovacích zařízení.

Nové budou povrchové a podpovrchové systémy odvodnění, propustky, mosty a podchody. Čtveřice tunelů se dočká sanace portálů i ostění. Sanační práce se dotknou rovněž skalních svahů.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehodyMuzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody

10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »

Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestujícíBateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující

6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem… »

Půjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročněPůjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročně

5.4.2025 - Půjčovny jízdních kol, které České dráhy provozují pod značkou ČD Bike, nabízejí služby od letoška nově celoročně. Provozovny fungují na nádražích ve větších městech nebo turisticky atraktivních lokalitách. Zákazníci… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika