Železničář / Zpravodajství / Klatovské středisko vlakových čet sídlí v novém
Klatovské středisko vlakových čet sídlí v novém
23.7.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Středisko vlakových čet Regionálního pracoviště Zákaznického personálu České Budějovice v Klatovech, které donedávna sídlilo v hlavní nádražní budově, se přesunulo do nově zrekonstruovaných prostor nedaleké nákladní pokladny a učebny DVI.
![Klatovské středisko vlakových čet sídlí v novém](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/svc712.jpg)
Podmínky pro odpočinek členů vlakového doprovodu nebyly ve výpravní budově ideální. „Měli jsme pouze dvě nocležny o čtyřech lůžkách a společné sociální zázemí, které bylo nevyhovující a staré,“ vysvětluje Jaromír Půta, manažer RP ZAP České Budějovice důvod, proč se České dráhy rozhodly hledat náhradní prostory. „Našli jsme vhodnou budovu blízko nádraží, která je v majetku ČD. Regionální správa majetku ČD se u objektu rozhodla pro celkovou rekonstrukci elektroinstalace, topení a sociálního zázemí. Na rekonstrukci má velký podíl RSM Praha v čele s ředitelem Sedláčkem, který se svým týmem zajišťoval a konzultoval naše požadavky,“ doplnil Půta.
Jako doma
Podle Jany Vladykové, dozorčí osobní přepravy v Klatovech, si zaměstnanci výrazně polepšili, neboť původní prostory byly naprosto nevyhovující. „Byly nedostatečné co do velikosti i co do uspořádání – nemohly zde být oddělené šatny ani sociální zařízení a zázemí,“ doplnil Půta s tím, že nově vybavená je i kuchyňka. Nabídne kávovar, sodobar, mikrovlnnou troubu anebo varné desky.
Středisko je vybavené pěti dvoulůžkovými pokoji, oddělenými šatnami a moderním sociálním zázemím. „Máme tady vybudovanou i odpočinkovou místnost, kde mohou zaměstnanci relaxovat,“ dodala Jana Vladyková. Zaměstnanci už mají v novém Středisku vlakových čet (SVČ) přestěhovány všechny věci, které ke své práci potřebují.
SVČ v Klatovech využívá 40 zaměstnanců, kromě nich sem dojíždí i patnáct kolegů ze střediska v Domažlicích. „Přespávají zde však i někteří naši lidé, neboť ne všichni jsou místní. Spí zde před směnou nebo po směně. Někteří dojíždějí i z Plzně,“ doplnila Vladyková.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »