Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Jízdní řád 2022: nová vozidla i větší komfort

Jízdní řád 2022: nová vozidla i větší komfort

20.10.2021 – autor: PETR SLONEK

Především ve znamení nových moderních vozidel se ponese jízdní řád Českých drah pro rok 2022. Například na spoje Západní expres a Krušnohor nasadí dopravce nejmodernější soupravy InterJet, na regionální spoje z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm vyjedou patrové soupravy push--pull a dvě desítky zbrusu nových bezbariérových RegioPanterů obslouží regionální linky v Plzeňském, Středočeském a Jihočeském kraji.

Jízdní řád 2022: nová vozidla i větší komfort

Nový jízdní řád 2022 zákazníkům nabídne opět o něco komfortnější cestování. „Čeká nás největší revoluce v kvalitě, komfortu a rozsahu nabízených služeb od nasazení railjetů před sedmi lety. Do provozu nasadíme nové vlaky v hodnotě zhruba 9 miliard korun. Velká část z nich začne jezdit od začátku nového jízdního řádu a další podle plánu nasadíme v průběhu roku 2022,“ řekl Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. 
Největší novinkou se stanou moderní soupravy InterJet. „Po éře Pendolina a railjetů, které znamenaly zlomové okamžiky v komfortu a službách v dálkové dopravě, nyní přichází éra InterJetů, které jsou ještě lepší než jejich populární předchůdci. Nasadíme je na linky Západní expres a Krušnohor,“ zdůraznil Bednárik. Vlaky budou vybaveny speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál. V první třídě jsou bezdrátové nabíječky a novinkou pak i zásuvky na dobíjení elektrických vozíků a elektro­kol. ČD v těchto spojích nabídnou drobné občerstvení přímo na místech cestujících prostřednictvím mobilního minibaru. 

Koženky definitivně skončí 
Dalším výrazným posunem je vyřazení starších vozů s koženými sedačkami, jež dosud jezdí na obyčejných rychlících. „Koženky zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradíme je klimatizovanými vagony s řadou služeb, jako je wi-fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky. Většina našich rychlíků tak nabídne komfort vlaků EC/IC,“ dodal Bednárik.    
Podle člena představenstva a náměstka pro osobní dopravu Jiřího Ješety kvalitativní skok zaznamenají cestující v rychlících Vltava a Lužnice z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic a Českých Velenic a v rychlících Vysočina z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna. „Tam odstavíme nejvíce koženek a nahradíme je moderními vagony. Jednotlivé komfortní vozy pak doplníme také do rychlíků Hradečan a Krakonoš z Prahy do Hradce Králové a Trutnova a do rychlíků Bouzov z Brna do Olomouce a Šumperka. Starší vozy pak budeme používat jako zálohu,“ upřesnil.   

Nové push-pully i Panteři
Moderní soupravy zamíří i na regionální linky. „S novým jízdním řádem a během roku 2022 nasadíme na linku Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm nové patrové jednotky push-pull a RegioPantery zamíří na linku P2 z Klatov přes Plzeň a Rokycany do Berouna a na regionální linky v Jihočeském kraji. Díky tomu vyřadíme z každodenního provozu desítky velkoprostorových vozů z přelomu 80. a 90. let,“ doplňuje Jiří Ješeta. Nové jednotky nahradí vozy typu Bdtmee z bývalé NDR a především vagony řad Bdt, Bdtee nebo vozy se služebním oddílem BDs.     
Moderní regionální soupravy nabídnou cestujícím služby na úrovni dálkových expresů. Jsou klimatizované, plně bezbariérové, vybavené zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky a nově i výkonnými zásuvkami 230 V pro dobíjení elektrických vozíků handicapovaných cestujících a elektrokol. Soupravy push-pull na Ostravsku budou mít i speciální okna umožňující lepší průchod mobilního signálu, podobně jako InterJet.     
ČD hodlají během jízdního řádu 2022 uvádět do provozu také další modernizovaná vozidla. V Olomouckém kraji jde o motorové jednotky Stadler GTW, a v dalších soupravách budou rozšiřovány služby, například v motorových soupravách v Královéhradeckém kraji. 
U dálkových vlaků výrazné změny nenastanou. Na všech linkách v režii ČD zůstává zachován současný rozsah provozu a jen minimálně, v rozsahu jednotlivých minut, se upravují cestovní doby a časy odjezdů a příjezdů.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 4

Další články této rubriky

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

ČD v létě posílí spojení mezi Prahou a BerlínemČD v létě posílí spojení mezi Prahou a Berlínem

10.4.2024 - České dráhy společně s německým dopravcem Deutsche Bahn rozšíří na letní sezonu provoz vlaků mezi Prahou a Berlínem. Pro cestu mezi oběma metropolemi cestujícím nabídnou od 10. června až do 15. září 2024 každý den dodatečný… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika