Železničář / Zpravodajství / Jídelní lístek ve vlacích ČD prozradí nutriční složení pokrmů
Jídelní lístek ve vlacích ČD prozradí nutriční složení pokrmů
22.1.2015 – autor: PETR SLONEK
Co přesně obsahuje talíř s jídlem, konkrétně jeho nutriční složení, se nyní snadno dozvědí cestující na železnici. Společnost JLV, která dlouhodobě zajišťuje gastronomické služby ve vlacích Českých drah, přichází s touto možností v rámci představení nové zimní sezonní nabídky. Argumentuje přitom zejména příklonem ke zdravější výživě.
![Jídelní lístek ve vlacích ČD prozradí nutriční složení pokrmů](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/jlv-700.jpg)
Ačkoli je zdravé stravování v současnosti na postupu, nejčastěji si cestující v jídelních vozech podle garanta nabídky a šéfa představenstva Svazu kuchařů Jaroslava Sapíka stále objednávají klasickou svíčkovou.
S čím se tedy letos můžete setkat ve vozech JLV? Sezonní novinkou na jídelních lístcích Českých drah jsou například klasický roastbeef s křenem a odlehčenou majonézou, kachní prsa podávaná se špeclemi nebo hovězí plec s houbovou omáčkou a krupicovošpenátovým nákypem. Nabídku dále doplňuje dýňová polévka, která byla v Čechách v minulosti velice rozšířená a v posledních pěti letech zažívá návrat, nebo vanilková bábovka s kousky čokolády a omáčkou z černého rybízu.
Na video z představení nové zimní sezonní nabídky se můžete podívat zde https://www.youtube.com/watch?v=6nOArR_SPp4
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »