Železničář / Zpravodajství / Hokejový triumf připomíná zlatý Vectron Českých drah
Hokejový triumf připomíná zlatý Vectron Českých drah
7.7.2024
Speciální překvapení nachystaly České dráhy pro fanoušky železnice a hokeje. Na počest světových šampionů ČD polepily lokomotivu Vectron, která se oblékla do mistrovského zlatého nátěru s nápisem „Hoši, děkujem“.
![Hokejový triumf připomíná zlatý Vectron Českých drah](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/zlatyvectron6.jpeg)
„České dráhy jsou hrdé, že se jako oficiální dopravce mohly podílet na organizaci světového šam-pionátu, který se díky úspěchu našich reprezentantů stal pro nás všechny nezapomenutelným zá-žitkem. Nyní bude jejich triumf připomínat na železnici zlatá lokomotiva Vectron,“ řekl Michal Krapinec, generální ředitel ČD. Zlatý Vectron se poprvé představil veřejnosti na pražském Regio-nálním dnu železnice v depu Vršovice. Křtu se ujali světový hokejový šampion Lukáš Sedlák, ministr dopravy Martin Kupka a šéf ČD Krapinec. Poté byl stroj 193.031 nasazen do běžného provozu a k vidění je například na spojích Slovácký expres nebo Zlínský expres. Lokomotivy Vectron jsou nejmodernější elektrické lokomotivy z produkce společnosti Siemens Mobility. Čes-ké dráhy provozují stroje s maximální rychlostí 200 km/h a objednaly lokomotivy s rychlostí 230 km/h. Jejich výkon je 6 400 kW a jsou vybaveny pro provoz na napájecí soustavy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »