Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Hokejisté na zápasy cestovali vlaky Českých drah

Hokejisté na zápasy cestovali vlaky Českých drah

15.5.2015 – autor: PETR SLONEK

Vlakem SC 510 se dnes dopoledne z Ostravy, jednoho ze dvou míst, kde se koná MS IIHF 2015 v ledním hokeji, do Prahy přesunuly týmy Švýcarska a USA. Spoj mimořádně zastavil krátce po půl jedné na nádraží v Libni, kde hráči vystoupili a přesunuli se do připravených autobusů.

Hokejisté na zápasy cestovali vlaky Českých drah

Na nástupišti na ně čekalo několik desítek fanoušků z různých zemí se žádostmi o podpisy. Paradoxně se oba týmy spolu utkaly ve čtvrtfinále šampionátu. Úspěšnější byl zámořský celek. Hráči země helvétského kříže tak zamířili domů, zatímco Američany čeká semifinále s Ruskem.

Pro České dráhy to však nebyla první „zakázka“ tohoto druhu. Už čtvrtfinálové boje představovaly pro kvarteto týmů velké stěhování. Dva zápasy se hrály v Praze a dva v Ostravě. Postupující týmy Běloruska a Finska z ostravské skupiny B, ale i Švédska a Švýcarska, které byly úspěšné v metropoli, zvolily shodně dopravu vlakem a veskrze si tuto variantu pochvalovaly.

Bělorusové jeli s mokrými věcmi

V úterý usedli do Pendolina Bělorusové – hned poté, co si definitivně zajistili postup, se pokusili vyjednat si přesun do Prahy. A uspěli. „Bělorusům jsme vyšli vstříc. Od nádraží to pak měli pět minut do hotelu, tedy blízko. Cestovali i s mokrými věcmi po zápase, ale na to jsme nachystaní. Umístili jsme je do kabiny, vypraly a vysušily se jim dresy i všechny věci,“ řekl Jan Černý, ředitel sportovního oddělení organizačního výboru MS.

Čtvrtek si pro přesun zvolily zbývající tři týmy. Cestování vlakem je pro mužstva možná trochu netradiční, ale komfortní. „Je to stoprocentně rychlejší a pohodlnější než autobusem. Všechny ty vagony jsou zabezpečené, prošly pyrotechnickou prohlídkou, je tam policie, týmy jsou ve vlaku oddělené od ostatních cestujících, ale do jídelního vozu hráči určitě můžou,“ řekl s úsměvem Černý.

 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika