Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Historická změna: pravostranný provoz na Ferdinandce

Historická změna: pravostranný provoz na Ferdinandce

6.12.2012 – autor: MARTIN HARÁK

Po 140 letech levostranného provozu se 9. prosince, s přechodem na nový jízdní řád, zavádí pravostranný provoz vlaků na tzv. Ferdinandově dráze v úseku Břeclav – Bohumín. Definitivně tak skončí levostranný provoz na domácích tratích a Česká republika tím vypadává ze skupiny států, mezi které ještě patří Velká Británie nebo Austrálie. Rakouské spolkové dráhy na trati z Vídně do Bernhardsthalu u hranice s ČR přešly na provoz po pravé straně již letos 6. srpna.

Historická změna: pravostranný provoz na Ferdinandce

Hlavně nepřebíhejte koleje

Na velkých nádražích (například Břeclav, Hodonín, Přerov či Ostrava-Svinov nebo Ostrava hlavní nádraží) musí cestující dávat větší pozor na informační tabule a hlášení staničního rozhlasu, protože vlaky mohou jezdit k jiným nástupištím, než tomu bylo doposud. Zvýšená pozornost bude třeba na všech železničních zastávkách, kde se až na mimořádnosti bude od 9. prosince nastupovat a vystupovat na odlišných stranách. Pokud si někdo na zastávce na poslední chvíli uvědomí, že stojí špatně, rozhodně by neměl přebíhat na druhé nástupiště přes koleje, protože rychlost některých vlaků dosahuje na Ferdinandce až 160 km/h. Pokus o zkrácení cesty tak může skončit tragicky. 

Do kampaně se zapojily pokladní i vlakové čety

Distribuce letáků a plakátů oznamujících přechod Ferdinandky na pravostranný provoz začala u ČD 7. listopadu. Materiály se vydávaly ze zásobovacího centra v České Třebové na základě dohody s manažerem infrastruktury. (Správa železniční dopravní cesty navíc zajišťovala informační kampaň i po své linii.) Letáky ČD formátu DL jsou určeny ke vložení do stojanů na nádražích, zatímco plakáty formátu A3 se vyvěšují ve všech obsazených i neobsazených stanicích a zastávkách. „Od 1. prosince podávají informace o změně směru jízdy osobní pokladní již při nákupu jízdního dokladu u výdejních přepážek. Navíc upozorňují na možná problematická místa v našem obvodu, jako jsou například Záhlinice či Spytihněv,“ vysvětluje přednosta stanice Otrokovice Robert Lukáš.

Vlakové čety informují zákazníky Českých drah o změnách rozhlasem za jízdy. Tam, kde není tato technika k dispozici, podávají ústní informace o jiném směru jízdy a výstupu. „Zvýšenou pozornost věnujeme starším cestujícím nebo lidem se sníženou pohyblivostí. Vlakové čety mají za úkol podávat informace po celý prosinec, protože předpokládáme, že během svátků se po Ferdinandce bude pohybovat řada nahodilých cestujících z ostatních koutů republiky,“ říká Milan Václavík, jeden z moravských šéfů RCVD.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika