Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024

Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové náklady dosáhly 325 milionů korun. Jde o první fázi rekonstrukce, druhá, která zahrnuje vnitřní prostory, se připravuje.

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

Budova teplického nádraží slouží cestujícím od roku 1858. Jde o ojedinělou ukázku novorománského slohu. Proto stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově její podobu z poloviny 19. století. Dělníci zrenovovali střechu a fasádu a vyměnili okna i dveře. Speciálně na zakázku se vyrobily vstupní dveře. V suterénu pak došlo k úpravě rozvodů vzduchotechniky a elektroinstalace. Součástí prací byla rekonstrukce prvního nástupiště, které přiléhá k nádražní budově. Renovací prošly veškeré plochy, na místo už se vrátily i repasované litinové sloupy historického zastřešení. Pro druhou etapu prací, během níž se opraví vnitřní prostory historické budovy, se dokončuje projektová dokumentace. Stavbaři se od roku 2020 pohybovali také na dráze z Teplic přes Krupku do Chabařovic na Ústecku. Opraveno je pět kilometrů dvoukolejné trati včetně stanice Bohosudov.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika