Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024

Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové náklady dosáhly 325 milionů korun. Jde o první fázi rekonstrukce, druhá, která zahrnuje vnitřní prostory, se připravuje.

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

Budova teplického nádraží slouží cestujícím od roku 1858. Jde o ojedinělou ukázku novorománského slohu. Proto stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově její podobu z poloviny 19. století. Dělníci zrenovovali střechu a fasádu a vyměnili okna i dveře. Speciálně na zakázku se vyrobily vstupní dveře. V suterénu pak došlo k úpravě rozvodů vzduchotechniky a elektroinstalace. Součástí prací byla rekonstrukce prvního nástupiště, které přiléhá k nádražní budově. Renovací prošly veškeré plochy, na místo už se vrátily i repasované litinové sloupy historického zastřešení. Pro druhou etapu prací, během níž se opraví vnitřní prostory historické budovy, se dokončuje projektová dokumentace. Stavbaři se od roku 2020 pohybovali také na dráze z Teplic přes Krupku do Chabařovic na Ústecku. Opraveno je pět kilometrů dvoukolejné trati včetně stanice Bohosudov.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika