Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

2.1.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Správkárenská hala v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka se letos dočkala kompletní rekonstrukce. České dráhy do opravy objektu, který byl postaven na začátku 80. let minulého století, investovaly zhruba 15 milionů korun.

Hala v ČD Muzeu v Lužné prochází velkou rekonstrukcí

„Během uplynulých let byly prostředky vložené do údržby stavby minimální a tomu odpovídal i její stav,“ konstatoval ředitel Centra historických vozidel ČD Miloslav Kothera. „Skelet byl poškozený korozí, ochrana proti únikům tepla byla minimální, uvnitř byly v průběhu let prováděny zásahy i do elektrických rozvodů a topení,“ upřesnil.

Stavební firma v průběhu podzimu opravila střechu, vyměnila rozvody elektřiny, vody a vzduchu. Nové budou i obvodové stěny včetně zateplení. „Výrazně zvýšíme komfort zaměstnanců, kteří v hale pracují a pečují o historická vozidla, a snížíme náklady na vytápění,“ zmínil ředitel hlavní cíle s tím, že rekonstrukce se opravovaných vozidel nikterak nedotkne. Jsou totiž odstavená mimo halu, například v rotundě.

Rozšíří se kolejiště

Rekonstrukce začala letos v říjnu a podle plánu by měla skončit ještě do konce tohoto roku. A protože se venku již ochladilo, nejsou pracovní podmínky správkařů Českých drah po přechodnou dobu optimální. „Smekám před nimi, počasí relativně dobře snášejí,“ zhodnotil Kothera. V jiném období však bohužel nešlo opravu s ohledem na provozní dobu muzea realizovat.

České dráhy se však v areálu muzea letos nepustily jen do opravy haly. Vyměněná je rovněž výhybka a kusá kolej u točny či přejezdy, novotou září i hala pro odstavení vozidel. A co chce vedení ČD Muzea do dubnového otevření stihnout? „Rádi bychom zapracovali na vzhledu modelového kolejiště. Chtěli bychom současně zredukovat počet vozidel v areálu, u kterých nyní ani v blízké budoucnosti neplánujeme opravu. Odvezeme je do depozitářů mimo muzeum a doufám, že se nám podaří na začátku příštího roku dokončit opravu kolejiště v okolí točny tak, abychom zvýšili kapacitu pro vystavené exponáty,“ uzavřel Miloslav Kothera.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.33

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika