Železničář / Zpravodajství / Hala českobudějovického nádraží se otevře na přelomu roku
Hala českobudějovického nádraží se otevře na přelomu roku
30.9.2022
Příjezdová hala českobudějovického vlakového nádraží, která je kvůli rekonstrukci uzavřená, by mohla veřejnosti začít sloužit na přelomu letošního a příštího roku. Rekonstrukce celého nádraží, která začala před dvěma roky, by měla skončit do prosince 2023.
![Hala českobudějovického nádraží se otevře na přelomu roku](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/hala-budejovice.jpg)
Stát měla původně 689 milionů Kč. Už nyní je jasné, že částka bude minimálně 755 milionů Kč. Podle Správy železnic navýšení způsobily vícepráce, které stavbaři museli dělat kvůli degradaci velkých částí objektu. „Předpokládáme, že by se cena mohla navýšit ještě o desítky milionů korun, ale už nepůjde o stovky milionů,“ uvedl ředitel správce infrastruktury Jiří Svoboda. Po rekonstrukci objektu vznikne i nový hlavní vchod do budovy přímo z Lannovy třídy. Celá trasa z podchodů pod nástupišti přes budovu až na Lannovu třídu bude plně bezbariérová. Při opravě nádraží se zlepší provozní prostory, zmodernizují veřejně přístupná místa, vznikne i administrativně provozní zázemí pro zaměstnance Správy železnic.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »