Železničář / Zpravodajství / Finanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů Kč
Finanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů Kč
26.4.2021 – autor: PETR SLONEK
Ministerstvo dopravy vyhlašuje výzvu v rámci programu na obnovu historických železničních vozidel na období 2021–2023. Zároveň schválilo a navýšilo roční rozpočet na 5 milionů korun, oproti minulým letům, kdy byl roční rozpočet 4 mil. Kč.
![Finanční podpora historickým vozidlům vzroste na 5 milionů Kč](/assets/zeleznicar/provoz-a-technika/dotace1260.jpg)
Podpora historických železničních vozidel přispívá k zachování technického a kulturního dědictví ČR a je vyhlašována každý rok. Cílem programu je obnovení provozu historických železničních vozidel nebo jejich vystavování. Zájemci o finanční podporu mohou letos předkládat své investiční záměry až do 28. května 2021. Více informací o pravidlech a podmínkách programu naleznete na stránkách ministerstva dopravy. Schválený program umožňuje kumulaci finanční podpory s veřejnými prostředky i z jiných zdrojů, a to až do výše 80 % uznatelných nákladů. Správcem programu je Odbor drážní dopravy ministerstva dopravy. Z programu je každoročně podpořena obnova zhruba desítky kusů železniční techniky.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »