Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Fantova kavárna na hlavním nádraží otevřela své brány

Fantova kavárna na hlavním nádraží otevřela své brány

4.8.2015 – autor: PETR SLONEK

Kavárenský řetězec původem z Indie Café Coffee Day ve čtvrtek 30. července slavnostně zahájil provoz Fantovy kavárny na pražském hlavním nádraží. Provoz se sem vrátil po obnově secesní budovy, kterou v roce 2013 opravila italská společnost Grandi Stazioni. Pro Fantovu kavárnu poté dlouho hledala nájemce.

Fantova kavárna na hlavním nádraží otevřela své brány

V obnovené kavárně mohou návštěvníci využít k sezení místa u stolečků pod kupolí zdobenou malbami a sochami slavných českých tvůrců. Další místa jsou v uzavřeném prostoru. Interiér kavárny vychází z podob dalších provozoven indického řetězce. Kavárna však nemá své WC, a její zákazníci proto musejí použít toalety u příchodu k vlakům.

Vnitřní kavárna je vybavena nábytkem, který odkazuje ke známým kouskům designérů 20. století. Jsou v něm křesla připomínající slavnou a dodnes vyráběnou Barcelonu Ludwiga Miese van der Rohe, jimiž je vybavena i brněnská vila Tugendhat.  

Dlouhodobý pronájem s otazníky

Grandi Stazioni se dohodla s Českými drahami na opravě a pronájmu hlavního nádraží v roce 2006. Výměnou za rekonstrukci nádraží získala od národního dopravce možnost budovu komerčně využívat po dobu 30 let. V letech 2008 až 2011 rekonstruovala novou odbavovací halu, s opravami secesní budovy od Josefa Fanty ale váhala. Oživení prostoru bývalých pokladen s Fantovou kavárnou je teprve prvním krokem. Podle dohody s ČD přitom měla do října 2016 mít ztracený lesk zpět celá budova. Ve skutečnosti ale po dokončení opravy staré odjezdové haly žádné práce nepokračují a Grandi Stazioni požádala o dvouletý odklad termínu.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika