Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / ETCS otestuje zátěžová simulace na koridoru

ETCS otestuje zátěžová simulace na koridoru

17.1.2024 – autor: PETR SLONEK

Kvůli přetrvávajícím problémům při pilotním provozu ETCS na jednokolejné trati z Olomouce do Uničova se funkčnost automatického zabezpečovacího systému do poloviny ledna otestuje v simulovaném provozu na některém z hlavních železničních koridorů v ČR. Na vytíženém úseku se uskuteční zátěžová simulace technologie.

ETCS otestuje zátěžová simulace na koridoru

Výpadky zabezpečovacího systému na Uničovce na podzim způsobovaly zpoždění či odřeknutí řady spojů. Proto se sešla expertní skupina, kterou svolal ministr dopravy Martin Kupka. Potíže podle něj způsobil souběh více faktorů. „O příčinách jednáme s dodavateli přenosové sítě, RBC, vozidel, i palubních jednotek. Situaci je třeba co nejrychleji vyřešit,“ řekl.
Z dosavadních zkoumání vyplývá, že problémy jsou v komunikaci mezi traťovou a vozidlovou částí systému ETCS. Expertní skupina se shodla, že v případě výpadku komunikace je nutné okamžitě zajistit data z přenosové sítě a z daného vozidla, aby bylo možné vše vyhodnotit. Rychlost shromáždění potřebných dat u provozovatele infrastruktury bezprostředně po výpadku komunikace je zásadní. „Je potřeba urychlit komunikaci mezi provozovatelem infrastruktury, dopravci a výrobci vozidel a dodavateli zařízení ETCS. Proto s výrobci uzavřeme smlouvy, které garantují rychlý přenos informací,“ uvedl ředitel SŽ Jiří Svoboda. 

Test provozu s ETCS na koridoru
Pomoci vyřešit problémy má i zátěžová simulace provozu s ETCS na některé z koridorových tratí. Měla by najít chyby v přenosu dat mezi GTS a palubními jednotkami. V úvahu připadá I. koridor v úseku mezi Českou Třebovou a Brnem. „Jde nám o to, abychom v simulovaném provozu dostali na úsek co nejvíce různých vozidel různých dopravců a dokázali simulovat běžný provoz ETCS,“ řekl Kupka s tím, že testy se vyhodnotí a případně se v průběhu roku zopakují.
Kromě simulací také začne zasílání dat ze zkušebního provozu Správě železnic, která je bude shromažďovat a třídit. Do testovacího provozu se začnou zapojovat všichni dopravci. Systém se zatím testuje na Uničovce. Zkušební provoz zaznamenal problémy v podobě zastavování vlaků v nouzovém režimu. V jednom ze zkušebních dnů se na trati Olomouc – Uničov zastavilo osm spojů.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajemČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem

8.5.2024 - Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na… »

Kauza Falcon definitivně skončilaKauza Falcon definitivně skončila

7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »

Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spojZ Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj

5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika