Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

16.9.2015 – autor: EVA PLÁNIČKOVÁ

Pokud jste koncem srpna zaregistrovali na nádražích v Pardubicích, Roztokách u Prahy, pražském hlavním nebo na trati č. 110 z Kralup nad Vltavou do Loun typický filmařský „mumraj“, stali jste se svědky natáčení snímku, v němž železnice hraje hlavní roli. V těchto místech se natáčel propagační spot, který bude mít premiéru na Národním dni železnice v Hradci Králové a již na konci září jej uvidíte i na televizních obrazovkách. Nyní vám přinášíme exkluzivní pohled pod pokličku, jak snímek prezentující podporu cestování vlakem i služby národního dopravce vznikal.

Emoce i poselství. Jak vznikal nový reklamní spot?

Celkem čtyřicet scén v průběhu tří dnů, téměř 40 hodin práce režiséra a jeho produkčního týmu ve dne i v noci v Praze, Středočeském, Pardubickém a Ústeckém kraji. Na konci toho je několik příběhů, které mají vedle zvýraznění výhod cestování vlakem pomoci zbořit přesvědčení mnoha cestujících i „necestujících“, že České dráhy jsou zastaralou, těžkopádnou institucí bez potřebné flexibility. Cílem dopravce, který se hrdě hlásí k přídomku národní, je toto vnímání změnit a jedním z nástrojů je i marketingová kampaň, jíž je nový spot součástí.

Režisér má vždycky pravdu

Aby nebyl narušen běžný provoz, hlavním úkolem produkce bylo vytipovat místa, jež budou vhodná nejen pro natáčení, ale také snadná pro technické zajištění. Každý detail musel být dobře naplánován. Pouze obhlídky lokalit zabraly několik týdnů práce. S finálním výběrem musel souhlasit především režisér, protože ve filmařském řemesle platí, že „režisér má vždycky pravdu“ a ví, co bude vypadat nejlépe. Samotné natáčení proběhlo na konci srpna. Děj se odehrává v reálných kulisách české železnice, ať jde o výběr vozidel, která se ve spotu objeví, nebo lokalit, v nichž jsou záběry natočeny.

Točilo se ve dne i v noci

Ve snímku se prolíná několik příběhů, které se odehrávají v základních segmentech dopravy – regionální, dálkové a mezinárodní. Byly vypilovány rukou českého režiséra Tomáše Mašína, jenž do scénáře vložil svůj osobitý styl. Koncept spotu je proto maximálně autentický a upřímný. Přestože natáčení probíhalo za plného provozu, např. na pardubickém a roztockém nádraží či na trati č. 110 směrem do Loun, nezasáhlo nijak do plynulosti a bezpečnosti provozu. Ten nebyl narušen ani na hlavním nádraží v Praze, kde vznikala scéna s manažerkou, cestující railjetem do Vídně. V budově pražského hlavního nádraží se pak natáčelo v době jeho uzavření v časném nedělním ránu od 2.00 do 3.00 hodin. Také natáčení scény s railjetem u 1. nástupiště proběhlo v brzkých ranních hodinách tak, aby nebyl nenarušen provoz na nejvytíženějším nádraží v zemi. Tým filmařů zavítal i do Vídně na nové hlavní nádraží. Vše bylo perfektně připraveno stejně jako každý, kdo se na „place“ objevil. Herci i komparz přesně věděli, co mají po slově „akce“ dělat, kde mají stát, kam mají jít a především, jak se tvářit. Ke slovu se dostala i moderní technika. Řada záběrů vznikla pomocí dronu. Například natáčení scény novomanželů bylo v jednu chvíli snímáno ze tří různých úhlů.

Premiéra proběhne v den svátku české železnice

Spot, jehož cílem je ukázat, že cestování vlakem je moderní bezpečnou záležitostí, která přináší i příjemné zážitky z cest, a vzbudit pozitivní emoce k železniční dopravě, budou moci jako první vidět návštěvníci Národního dne železnice v Hradci Králové v sobotu 26. září 2015. Ochuzeni ale nebudou ani ti, kteří na tento svátek nezavítají. Od konce září totiž poběží i na televizních obrazovkách.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.8

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika