Zpravodajství / Do Vlašimi se vydal vlak v čele s Ušatou
Do Vlašimi se vydal vlak v čele s Ušatou
11.9.2017 – autor: PETR SLONEK
Malé i velké fanoušky železniční historie potěšil poslední prázdninový nostalgický vlak do Posázaví v čele s parní lokomotivou přezdívanou Ušatá. České dráhy jej vypravily v sobotu 26. srpna a souprava, v níž byly zařazeny vozy 3. třídy s dřevěnými lavicemi ze 40. let minulého století, vyrazila z Prahy-Braníka po legendární trati Posázavského pacifiku přes Davli, Jílové u Prahy, Čerčany a Benešov do Vlašimi.
Kromě překrásného okolí železniční trati vybudované v kaňonu řeky Sázavy s několika tunely a kamennými viadukty mohli cestující z parního vlaku navštívit mnoho kulturních akcí a památek v Posázaví. V Jílovém u Prahy si například prohlédli regionální muzeum těžby zlata se středověkými zlatými štolami, v Týnci nad Sázavou mohli navštívit Týnecký hrad či nedalekou zříceninu hradu Zbořený Kostelec. V Benešově absolvovali prohlídku pivovaru Ferdinand nebo se svezli okružní jízdou ekovláčkem z nádraží až na Konopiště. Přístupné bylo rovněž Vojensko-historické muzeum v Lešanech nebo zámek Jemniště v Postupicích.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
