Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Do Štítů zamířil speciální parní vlak z Letohradu

Do Štítů zamířil speciální parní vlak z Letohradu

23.12.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Stodvacáté výročí traťového úseku z Dolní Lipky v Pardubickém kraji do Štítů, které leží v kraji Olomouckém, se důstojně oslavilo jízdou speciálního parního vlaku v čele se strojem 423.009.

Do Štítů zamířil speciální parní vlak z Letohradu

V sobotu 7. prosince vyrazil zcela zaplněný vlak s více než dvěma sty cestujícími z Letohradu a přes stanice Lichkov a Králíky dorazil do koncové stanice ve Štítech okolo čtvrté odpolední. Připomeňme si, že na trať z Dolní Lipky do Štítů vyjel první vlak 30. prosince roku 1899. Důvodem tehdy byla snaha podnikatelů a obyvatel města Králíky přivést do města kolejovou dopravu a trať propojit se Zábřehem na Moravě nebo Hoštejnem. Nakonec koleje skončily před městem Štíty a k prodloužení dráhy do Hoštejna, potažmo Zábřehu či do Lanškrouna nikdy nedošlo. Celý sobotní program připravily s Českými drahami dva zájmové kluby – Letohradský železniční klub a Moravská pohraniční. Pro nadšence do železnice byla dozajista velkým zážitkem jízda v úseku Mlýnický Dvůr – Štíty, kde je již rok a půl zastavená osobní doprava. 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika