Železničář / Zpravodajství / Do Rakouska mohou další české Taurusy
Do Rakouska mohou další české Taurusy
14.9.2022
Do Rakouska mohou od začátku srpna zajíždět další lokomotivy řady 1216 ČD. Jedná se o čtveřici strojů zakoupenou od rakouského dopravce WLC. Doplní dvojici již dříve pořízených Taurusů.
![Do Rakouska mohou další české Taurusy](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/taurus-cd.jpg)
Všechny lokomotivy 1216 jsou deponovány v provozním pracovišti Bohumín střediska údržby východ, odkud obsluhují vlaky na trasách Bohumín – Vídeň a Bohumín – Praha. Na Ferdinandce napříč Moravou se jedná například o spoje EC 100/101 Moravia Wien – Katowice, EC 102/103 Polonia Wien – Warszawa, EC106/107 Sobieski Wien – Gdynia a do Prahy například o vlaky EC 112/113 Silesia Warszawa – Praha nebo EC 114/115 Cracovia Przemysl – Praha. Vedle dříve zakoupených lokomotiv 1216.902 a 903 se budou v čele vlaků objevovat stroje 1216.952, 953 a 954. Poslední čtvrtá lokomotiva 1216.951 je v současnosti v PP Bohumín odstavena a čeká na dodání náhradních dílů. Lokomotivy řady 1216 jsou nejrychlejší stroje ve flotile ČD, které mohou jezdit rychlostí až 230 km/h.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »