Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

11.8.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Z Prahy do Mnichova by se vlakem mohlo jezdit za méně než 4 hodiny už v roce 2030. Shodli se na tom účastníci na Prvním bavorsko-českém železničním summitu, který se uskutečnil 26. července v příhraničním Furth im Waldu. Akce se zúčastnil i generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Náklady na českou část trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici se odhadují na 10 miliard korun.

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

Ministr dopravy Dan Ťok s bavorským protějškem Joachimem Herrmannem podepsal společné prohlášení o rozvoji železniční dopravy mezi oběma zeměmi do roku 2030. Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt navíc deklaroval, že ve spolkovém plánu rozvoje dopravních cest se objeví rekonstrukce zmíněné trasy v režimu „naléhavě potřebná“, což zajistí přednostní čerpání peněz nejen ze zemské pokladny. Mimochodem, oprava železnice z Norimberku přes Markredwitz do Chebu v témže režimu již figuruje. „Do Mnichova dnes jezdí čtyři páry rychlíků v intervalu čtyři hodiny. Cesta jim trvá zhruba šest hodin, což činí tuto trasu naprosto nekonkurenceschopnou,“ potvrdil potřebnost celého projektu Pavel Krtek. „Zkrátí-li se čas a zvýší-li se i počet spojů, nalákáme do vlaků i více cestujících. Teprve tehdy budou vlaky rozumnou alternativou k autobusům a automobilům. Toto už jsme si ověřili na našich linkách z Prahy do Berlína a Hamburku,“ dodal předseda představenstva ČD. 

Příští rok v novém

Obě země již zpracovaly studii s několika možnostmi trasování. Více či méně kopírují současnou trať, počítají i s kompletní elektrifikací. Na summitu však zaznělo, že projekt má zásadní nedostatek – nepočítá se zdvoukolejněním na české straně. To vadí zejména Plzeňskému kraji, jehož území trať ve směru na Domažlice a státní hranici protíná. Železnice by nebyla více kapacitní, kromě toho plány počítají i s provozem nákladní dopravy. O dalším podobě se tak bude ještě hodně diskutovat. ČD na provozu vlakových linek do Mnichova spolupracují se společností Die Länderbahn. Ty většinu spojů navíc operují pod hlavičkou firmy Alex. Z Prahy do bavorské metropole zajíždí čtyři páry vlaků kategorií Expres a EuroCity. Od prosince rozšíří ČD ve spolupráci s partnerem počet spojů na sedm párů v intervalu dvě hodiny. S tím přijde i nasazení moderních klimatizovaných vozů ze strany německé společnosti. Díky tomu všechny spoje nabídnou komfort srovnatelný s moderními českými vozy, které již na této lince jezdí. Od prosince vlaky zrychlí o zhruba 20 až 30 minut.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Na IV. koridoru se rodí obří stavbyNa IV. koridoru se rodí obří stavby

27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na… »

Stavební práce u Šakvic pokračujíStavební práce u Šakvic pokračují

20.5.2020 - Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna. »

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátoryOstravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 - Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika