Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

11.8.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Z Prahy do Mnichova by se vlakem mohlo jezdit za méně než 4 hodiny už v roce 2030. Shodli se na tom účastníci na Prvním bavorsko-českém železničním summitu, který se uskutečnil 26. července v příhraničním Furth im Waldu. Akce se zúčastnil i generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek. Náklady na českou část trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici se odhadují na 10 miliard korun.

Do Mnichova pod čtyři hodiny do roku 2030

Ministr dopravy Dan Ťok s bavorským protějškem Joachimem Herrmannem podepsal společné prohlášení o rozvoji železniční dopravy mezi oběma zeměmi do roku 2030. Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt navíc deklaroval, že ve spolkovém plánu rozvoje dopravních cest se objeví rekonstrukce zmíněné trasy v režimu „naléhavě potřebná“, což zajistí přednostní čerpání peněz nejen ze zemské pokladny. Mimochodem, oprava železnice z Norimberku přes Markredwitz do Chebu v témže režimu již figuruje. „Do Mnichova dnes jezdí čtyři páry rychlíků v intervalu čtyři hodiny. Cesta jim trvá zhruba šest hodin, což činí tuto trasu naprosto nekonkurenceschopnou,“ potvrdil potřebnost celého projektu Pavel Krtek. „Zkrátí-li se čas a zvýší-li se i počet spojů, nalákáme do vlaků i více cestujících. Teprve tehdy budou vlaky rozumnou alternativou k autobusům a automobilům. Toto už jsme si ověřili na našich linkách z Prahy do Berlína a Hamburku,“ dodal předseda představenstva ČD. 

Příští rok v novém

Obě země již zpracovaly studii s několika možnostmi trasování. Více či méně kopírují současnou trať, počítají i s kompletní elektrifikací. Na summitu však zaznělo, že projekt má zásadní nedostatek – nepočítá se zdvoukolejněním na české straně. To vadí zejména Plzeňskému kraji, jehož území trať ve směru na Domažlice a státní hranici protíná. Železnice by nebyla více kapacitní, kromě toho plány počítají i s provozem nákladní dopravy. O dalším podobě se tak bude ještě hodně diskutovat. ČD na provozu vlakových linek do Mnichova spolupracují se společností Die Länderbahn. Ty většinu spojů navíc operují pod hlavičkou firmy Alex. Z Prahy do bavorské metropole zajíždí čtyři páry vlaků kategorií Expres a EuroCity. Od prosince rozšíří ČD ve spolupráci s partnerem počet spojů na sedm párů v intervalu dvě hodiny. S tím přijde i nasazení moderních klimatizovaných vozů ze strany německé společnosti. Díky tomu všechny spoje nabídnou komfort srovnatelný s moderními českými vozy, které již na této lince jezdí. Od prosince vlaky zrychlí o zhruba 20 až 30 minut.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika