Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

21.10.2024

Zástupy místních i turistů se přišly o víkendu 21. a 22. září 2024 podívat na první provozní víkend znovuobnovené trati z Telnice do Krupky. Po této devítikilometrové části takzvané Kozí dráhy projel poslední vlak v roce 2010, přičemž pravidelná doprava zde byla zastavena už v roce 2007.

Do Krupky přijel po 17 letech pravidelný vlak po Kozí dráze

Přestože se dlouho zdálo, že se rychle zarůstající a neudržovaný úsek již na českou železniční mapu nepodaří vrátit, dlouholetá usilovná práce samospráv nakonec slavila úspěch. Turisticky atraktivní Kozí dráha se tak konečně probojovala pomezím Krušných hor a Českého středohoří k největšímu taháku, technické památce v podobě naší nejdelší a zároveň nejstarší visuté lanovky na Komáří vížku. A sezonní víkendové vlakové spojení získává i stará část hornické Krupky, jež je zapsána v UNESCO. Zde opravená trať, snad prozatím, končí.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika