Železničář / Zpravodajství / Do Bechyně jsme nasadili komfortnější vozy Btn
Do Bechyně jsme nasadili komfortnější vozy Btn
8.12.2023
Na lokálce z Tábora do Bechyně jezdí komfortnější vozy řady Btn. Starší dvounápravové přípojné vagony k motorovým vozům jsou nahrazeny čtyřnápravovými vozy s podvozky se vzduchovým vypružením. Vyrobila je Moravskoslezská vagonka ve Studénce v roce 1997.
![Do Bechyně jsme nasadili komfortnější vozy Btn](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/bech_7.jpg)
Oproti starším vozům mají také pohodlnější čalouněné sedačky a determální tónovaná skla. Je v nich možná přeprava jízdních kol a kočárků. V budoucnosti se předpokládají ještě další drobné úpravy na vozech a lokomotivách řady 113 v oblasti hlášení zastávek na znamení a funkčnosti informačního systému. Na základě objednávky regionu může být na vozy dosazena i wi-fi síť. Modernizace parku na lokálce Tábor – Bechyně je komplikovaná z důvodu tří velmi malých oblouků s poloměrem pod 150 metrů. Proto i v případě vozů Btn bylo nutné provést zkušební a měřicí jízdy. Ty se uskutečnily v srpnu.
Na základě kladného vyhodnocení měření provedeného společností VÚKV je nyní zahájen roční zkušební provoz vozů Btn na trati Tábor – Bechyně. Poté bude vyhodnocen zkušební provoz a vliv vozů typu Btn na železniční trať. ČD se i nadále zabývají možnostmi dalšího zkvalitnění komfortu cestování na naší nejstarší elektrifikované trati z roku 1903. Jedním z více zvažovaných řešení by mohlo být nasazení vlakotramvaje, která v jednom vozidle spojuje vybrané parametry železničních a tramvajových vozidel.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »